آفتاب

قدیمی‌ترین مجموعه آموزش پزشکی جهان در اصفهان احیا می‌شود

قدیمی‌ترین مجموعه آموزش پزشکی جهان در اصفهان احیا می‌شود

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزارت بهداشت در بازدید از مَدرَس ابن سینا گفت: قدیمی‌ترین مجموعه آموزش پزشکی جهان در اصفهان احیا می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بنای هزار ساله «مدرس ابن سینا»، اولین بنای دانشکده پزشکی اصفهان و قدیمی‌ترین بنای برجای مانده آموزش پزشکی در جهان بازدید به عمل آورد.

وی اظهار داشت: طبق اطلاعات به دست آمده قدمت مدرس ابن سینا ۱۶۵ سال از اولین بنای آموزشی دانشگاه آکسفورد بیشتر و در واقع قدیمی‌ترین بنای آموزش پزشکی برجای مانده در دنیا است.

ایازی افزود: در صورتی که این مدرس به عنوان محلی که آموزش پزشکی در آن ارائه می‌شده محسوب شود، قدمت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بیش از ۹۹۰ سال قبل یعنی ۱۰۲۴ میلادی و ۴۰۳ هجری شمسی بازمی‌گردد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: امروز پس از بازدید از این مدرس و ملاقات با همکاران در سازمان نوسازی بناهای تاریخی شهرداری اصفهان و با اجازه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی‌ها برای انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان انجام شد.

ایازی افزود: طبق این تفاهم‌نامه که به زودی منعقد می‌شود، املاک این مکان توسط شهرداری اصفهان آزادسازی می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی با حمایت وزارت بهداشت مرمت، بازسازی و ساخت و توسعه این مکان را برای احداث دانشکده طب ایرانی در محل مدرس ابن سینا انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دایر شدن دانشکده در این مکان به معنای فعال نبودن بخش خصوصی نیست، گفت: این امکان وجود دارد که مکان‌هایی مثل شربت‌خانه و سایر اماکن خدماتی توسط شهرداری و بخش خصوصی احداث و در دانشکده طب ایرانی نیز برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان ارائه شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت تأکید کرد: با احداث این مرکز، مدرس ابن سینا به پایگاه آموزش طب ایرانی تبدیل می‌شود که علاوه بر جذب گردشگران و بازدید از قدیمی‌ترین مجموعه آموزش پزشکی جهان و اضافه شدن دانشکده طب ایرانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، به فعالیت بخش خصوصی و احیاء بناهای تاریخی اصفهان و گردشگری منجر می‌شود.

ایازی در خصوص زمان احداث این مرکز گفت: امیدواریم هرچه زودتر این تفاهم‌نامه میان شهردار اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منعقد شود. در صورتی که شهرداری آزادسازی املاک را انجام دهد، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می‌توانند هرچه سریع‌تر مرمت و ساخت این مکان را آغاز کرده و آن را به بهره‌برداری برسانند.

کد N1844952

وبگردی