آفتاب

اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شده، باید قبر امام را ببوسیم

اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شده، باید قبر امام را ببوسیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: روحیه ولایت فقیه را زنده نگه داریم و بدانیم هرچه داریم از ولایت فقیه داریم. اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شد باید قبر امام را ببوسیم و بگوییم این شما هستید که راه جهاد و شهادت را باز کردید

به گزارش ایلنا، آیت الله احمد جنتی در تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) اسلام را زنده و پاینده کرد و به مسلمین عزت، عظمت و قدرت داد و روح جهاد، شهادت و ایثار را در جوانان ما تزریق کرد و در جهاد و شهادت که قرن‌ها بسته شده بود را به روی امت اسلامی باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) به ما عزت و قدرتی ماندنی و پاینده داد، افزود: من هرچه درباره این امام عزیز مطالعه و فکر می‌کنم می‌بینم خیلی باید مطالعه کنیم تا ایشان را بشناسیم و آخر هم نخواهیم شناخت. در مقام مبارزه با مشرکین و کفار علی وار به جنگ دشمن آمد؛ بدون اینکه قدرتی برای آن‌ها قائل شود.

وی با اشاره به قصور ما در شناختن امام و شناساندن ایشان به جهانیان، اظهار داشت: روحیات و مقامات معنوی امام را مردم دنیا حتی در حدی که ما می‌دانیم نمی‌دانند. اگر روزی بتوانیم در دانشگاه‌های دنیا یا حتی دانشگاه‌های جهان اسلام مثل الأزهر حضور پیدا کنیم و رشته امام شناسی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها پیش‌بینی کنیم می‌توانیم آنچه خدا به ما داده را به دیگران عرضه کنیم؛ چون هرچه بیشتر بشناسند بیشتر علاقمند می‌شوند.

آیت الله جنتی گفت: توصیه می‌کنم آثار امام را هرچه بیشتر بخوانید. ما خیلی در شناخت کمبود داریم. من توصیه می‌کنم در ایام فراغت و تعطیلات کتاب چهل حدیث امام جلوی دستتان باشد و از اول تا آخر بخوانید؛ خیلی مطالب خواندنی دارد. راه امام را نباید فراموش کنیم و سعی کنیم از جوانان عاشق امام و آماده شهادت عقب نیفتیم. این‌ها برای ما از ارزش‌های جمهوری اسلامی هستند؛ مخلصانه کار می‌کنند و الآن هم در هر صحنه‌ای لازم باشد می‌روند که یک نمونه آن‌ها حججی بود.

وی تأکید کرد: سعی کنیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را که امام بزرگوار پایه گذاری کردند در روحیه همه مردم تزریق کنیم و موج‌هایی که آمده تا آثار حضرت امام (ره) را محو کند، بشکنیم و روحیه ولایت فقیه را زنده نگه داریم و بدانیم هرچه داریم از ولایت فقیه داریم. اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شد باید قبر امام را ببوسیم و بگوییم این شما هستید که راه جهاد و شهادت را باز کردید و مجاهدان رفتند و آن‌ها را شکست دادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: از برادر بزرگوارم حاج حسن آقا تشکر می‌کنم که محبت فرمودند و از ما پذیرایی می‌کنند و در این آستان مقدس خدمت می‌کنند و بهترین خدمتگزاران آستان هستند. امیدوارم خداوند توفیقاتشان را بیشتر کند و هرچه می‌توانند آثار امام را منتشر کنند. البته این کار را می‌کنید. از تهیه صحیفه امام تشکر می‌کنم؛ بسیار خوب است و من هم از آن استفاده می‌کنم. امیدواریم خداوند به شما طول عمر و به همه بازماندگان از حضرت امام (ره) طول عمر و عزت و عظمت بیشتر و ما را هم در پیروی از خط امام توفیق دهد.

کد N1844941

وبگردی