آفتاب

گرمای جهانی، نیمی از گونه‌های مناطق کلیدی دنیا را تهدید می‌کند

گرمای جهانی، نیمی از گونه‌های مناطق کلیدی دنیا را تهدید می‌کند

همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیست در یک بررسی مدعی شدند حدود نیمی از تمامی گیاهان و جانوران در ۳۵ نقطه از متنوع‌ترین نقاط زیستی جهان به دلیل تغییرات اقلیمی در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش ایسنا، پدیده‌هایی چون گرم‌تر شدن روزها، افزایش دوره‌ زمانی خشکسالی و وقوع طوفان‌های شدیدتر در حال تبدیل شدن به شرایط طبیعی جدید هستند و به طبع گونه‌های سراسر جهان تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند.

در گزارش صندوق جهانی طبیعت (WWF) آمده است: نزدیک به ۸۰ هزار گونه گیاه و جانور در ۳۵ نقطه غنی از تنوع زیستی از جمله جنگل‌های استوایی آمازون، جنوب غرب استرالیا و ماداگاسگار در صورتی که دمای جهانی افزایش یابد منقرض می‌شوند.

این‌ ۳۵ نقطه از جهان بر اساس تنوع و منحصر به فرد بودن گیاهان و جانوران موجود در آن‌ها انتخاب شده‌اند. به گفته کارشناسان شواهد حاکیست که اقدامات جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی باید با فوریت انجام شود.

در صورتی که دمای هوا ۴.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند، حیواناتی همچون فیل آفریقایی نمی‌توانند به منابع آب کافی دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر ۹۶ درصد تمامی مناطق پرورش ببرها در هند زیر آب فرو می‌رود.

به گزارش سی‌ان‌ان، هرچند اگر افزایش دما کمتر از دو درجه سانتی‌گراد باشد تعداد گونه‌هایی که از بین می‌روند به ۲۵ درصد محدود می‌شود.

کد N1844780

وبگردی