آفتاب

بستری شدن ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه/۲۵۶۰ نفر از ناحیه چشم و دست مصدوم شدند

بستری شدن ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه/۲۵۶۰ نفر از ناحیه چشم و دست مصدوم شدند

رییس اورژانس کشور از کاهش ۵۰ درصدی مصدومیت‌ها در مراسم مرتبط با چهارشنبه آخر سال ۹۶ خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۴ نفر نیز فوت شدند.

پیر حسین کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی مصدومیت‌ها در چهارشنبه آخر سال ۹۶، گفت: امسال با کاهش تعداد فوتی ها و شدت مصدومیت مواجه بودیم. بیشترین مصدومیت ها مربوط به دست و بعد از آن آسیب دیدگی چشم بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصدومین مربوط به شهر تهران و کمترین آن‌ها هم از استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان بوده‌اند، عنوان کرد: اکثر آسیب دیدگان در بازه سنی ۶ تا ۲۹ سال بودند که ۳۰ درصد آنها عابرین پیاده هستند. امسال به دلیل تجهیز همه مراکز درمانی، مصدومین بین این مراکز توزیع شدند و با شلوغی مواجه نبودیم که در نتیجه کیفیت خدمات ارائه شده افزایش یافت.

کولیوند گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۳۴۴۶ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۸۲۵ نفر دچار سوختگی درجه ۲ و ۳ ، ۵۲ نفر دچار قطع عضو،۱۱۱۳  نفر دچار آسیب دیدگی چشم، ۱۴۴۷ نفر دچار مصدومیت دست و ۳۱۸ نفر هم بستری شده‌اند. همچنین ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و ۴ نفر نیز فوتی داشتیم.

کد N1844614

وبگردی