آفتاب

لزوم پشتیبانی نظری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی/حفاظت از سرمایه‌های علمی کشور

لزوم پشتیبانی نظری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی/حفاظت از سرمایه‌های علمی کشور

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر حفاظت از سرمایه‌های علمی کشور گفت: پشتیبانی نظری و فکری از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، انگیزه اصلی از راه‌اندازی مجموعه‌هایی مانند کمیسیون علمی و فناوری است.

به گزارش ایسنا، دکتر مخبردزفولی با بیان این مطلب در دویست و شصت و ششمین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نخبگان علمی در تحقق اهداف تعیین شده برای حوزه علم و فناوری مورد تاکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به حوزه گسترده‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر ای آن سیاست‌گذاری کند؛ نمی‌توان منتظر تصویب همه موارد در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و به همین دلیل مصوبات برخی از اجزای این شورا در حکم مصوبه شورا بوده و پس از طی تشریفات قانونی لازم الاجرا است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: آنچه که امروز در ستادهای ملی فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان است، برآمده و حاصل مصوبات ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است.

وی افزود: سند مربوط به روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و در این سند ضمن تسهیل در ارتباط مراکز و نخبگان علمی در حوزه بین‌الملل، تدابیری برای حفاظت از سرمایه علمی کشور نیز مقرر شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از سخنان دکتر مخبر دزفولی، اعضای کمیسیون علمی و فناوری هم به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N1844591

وبگردی