آفتاب

غفلت از ظرفیت ۲۴ میلیون تنی بنادر شمال ایران

غفلت از ظرفیت ۲۴ میلیون تنی بنادر شمال ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بنادر کشورمان باید فعالیت‌های ارزش افزوده ایجاد شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی کشورمان ۳۰ میلیون تن است که تنها از شش میلیون تن آن استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه می‌توان از مزیت مناطق آزاد برای توسعه بنادر کشورمان استفاده کرد، گفت: به خوبی می‌دانم که این مزایا و معافیت‌های قانونی تا چه حد می‌‌توانند به رونق و توسعه بنادر کشورمان کمک کند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از تسهیلات قانونی مناطق آزاد در بنادر کشورمان ارتقای عملیات بندری است.

راستاد با بیان اینکه در بنادر کشورمان باید فعالیت‌های ارزش افزوده و تولید ایجاد کنیم، گفت: ایجاد فعالیت‌های ارزش افزوده باعث رونق هر چه بیشتر نوار ساحلی کشورمان می‌شود.

وی ادامه داد: در بندر کاسپین به خوبی مراکز تولیدی توانستند رشد داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی در چابهار گفت: اتصال بنادر به منطقه آزاد می‌تواند رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها را سریع‌تر کند.

وی با اشاره به لزوم افزایش ترانزیت در حوزه دریای خزر گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی کشورمان ۳۰ میلیون تن است که تنها از شش میلیون تن آن استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه کلی بین وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد درباره مسائل حمل و نقلی اظهار داشت: این تفاهمنامه به زودی امضا می‌شود و می‌تواند یک سند بالادستی برای پیشبرد امور بین دو دستگاه وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد باشد.

 

 

 

کد N1844405

وبگردی