آفتاب

پای مسئولیتم هم ایستاده‌ام/ هیچ ماده تراریخته‌ای در داخل تولید نکردیم

پای مسئولیتم هم ایستاده‌ام/ هیچ ماده تراریخته‌ای در داخل تولید نکردیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای مسئولیتم کم نگذاشتم و پای مسئولیتم هم ایستاده‌ام، تاکید کرد: وقت مسئولیت مربوط به من نیست بلکه فرصتی برای ملت است و باید درخدمت مردم باشیم. شما دوستان دیدید که در استان‌ها و شهرستان‌ها چگونه کار کرده‌ام.

​به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در جلسه مجلس شورای اسلامی در بخش دوم دفاع از خود با اشاره به مسئله ابریشم گفت: تولید ابریشم در سال ۸۲، ۴۴۰ تن بوده است و در سال ۸۴، ۴۰۰ تن بوده است. تولید ابریشم ما در سال ۹۲، ۱۱۴ تن بوده است. امروز تولید ابریشم ۱۳۶ تن بوده و آرام آرام در حال افزایش تولید آن هستیم. ما در حال توسعه تولید ابریشم هستیم.

 حدود پنج ماه در سال واردات برنج ممنوع است

وی با بیان اینکه در فصل برداشت برنج وارد نکردیم، اظهار داشت: صورت جلسه ما در سال ۹۳ در ارتباط با خرید برنج توافقاتی با آقای نوبخت داشتیم و ابلاغ شد که برای برنج هاشمی و برنج طارم، عددهای ۵۷۰۰ و ۵۸۰۰ تومان است. من دیگر نمی‌دانم چگونه حمایت کنم. حدود پنج ماه هم در سال واردات برنج ممنوع است.

برنج خارجی بیش از حد خود افزایش قیمت داشته است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنج خارجی بیش از حد خود افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: ما پیرو پیامبر اکرم (ص) هستیم. زمین‌ها به مدیران و کارمندان در سال ۶۹ واگذار شده است. زمینی که سال ۶۹ واگذار شده ولی می‌گویند کار توست. افراد حرفی را می‌زنند و اطلاعی هم ندارند. من نمی‌دانم این حرف‌ها را چطور می‌زنید.

واردات تراریخته ممنوع شود، در روغن و ذرت دچارمشکل می‌شویم

حجتی با اشاره به مسئله تراریخته خاطرنشان کرد: شما عزیزان واردات تراریخته را ممنوع نکردید و اگر از من و وزیر بهداشت سوال کنید مخالف ممنوع کردن هستیم زیرا اگر ممنوع کنید، هم در بخش ذرت و هم در بخش روغن دچار مشکل می‌شویم ولی شما در قانون وظایفی را بر دوش دولت و وزارتخانه‌های مختلف گذاشته‌اید. هیچ ماده تراریخته‌ای در داخل تولید نکردیم. شما واردات آن را ممنوع نکردید ولی اگر ممنوع کنید در ذرت و روغن مشکل پیدا می‌کنیم.

امروز هفت میلیون تن در سیلوها وجود دارد

وی درباره مسئله گندم ابراز داشت: یک نفر خطا کرده است و دوستان ما در سیلوها از دریافت آن امتناع کردند. با این کار باید زحمت کشاورزان را زیر سوال ببریم. سال گذشته بیش از حد نیازمان تولید داشتیم و امسال هم ۳۰۰ هزار تن گندم صادرات داشتیم. امروز هم هفت میلیون تن در سیلوها وجود دارد.

یکی شاهد بیاورد که من برای فلان پست پیگیری کردم 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مسئله هم‌حزبی‌ها بیان کرد: می‌گویند هم‌حزبی‌هایتان را آوردید. تشکیلات ما مشخص است و افراد هم هستند. من هشت سال بیرون از دولت بودم و در یک شرکت ساختمانی کار کردم. من طول دوران خدمت هر کجا بودم و رفتم، با پای خودم نرفتم. هیچ پیگیری برای ابلاغ زدن نکردم. یکی شاهد بیاورد که من برای فلان پست پیگیری کردم از رئیس‌جمهور سابق تا رئیس‌جمهور کنونی. 

پای مسئولیتم هم ایستاده‌ام

حجتی با بیان اینکه برای مسئولیتم کم نگذاشتم و پای مسئولیتم هم ایستاده‌ام، یادآور شد: وقت مسئولیت مربوط به من نیست بلکه فرصتی برای ملت است و باید درخدمت مردم باشیم. شما دوستان دیدید که در استان‌ها و شهرستان‌ها چگونه کار کرده‌ام.

ادامه دارد... 

کد N1844345

وبگردی