آفتاب

پاریس لحن خود درقبال تهاجم نظامی ترکیه به عفرین را تندتر کرد

پاریس لحن خود درقبال تهاجم نظامی ترکیه به عفرین را تندتر کرد

وزیر خارجه فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد را غیر موجه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پاریس لحن انتقادی خود درقبال تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه را شدیدتر کرده است.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، روز گذشته در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: «به‌رغم این‌که نگرانی‌ها درباره امنیت مرزها مشروع است ولی هم‌زمان باید گفت که تحت هیچ شرایطی نفوذ نیروهای ترکیه به عمق منطقه عفرین سوریه قابل توجیه نیست.»

وزیر خارجه فرانسه درباره «خطرناک بودن» عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هشدار داد و اظهار داشت که پاریس بیم آن دارد که این تهاجم همچنین تلاش‌ها علیه گروه تروریستی داعش را تضعیف کند.

فرانسه نیز مانند آمریکا، از «یگان‌های مدافع خلق کرد» در نبرد علیه داعش در سوریه حمایت می‌کند و ده‌ها نیروی نظامی ویژه خود را در این منطقه مستقر کرده است. این مساله، خشم ترکیه را که این یگان‌ها را گروهی تروریستی و در امتداد پ‌ک‌ک می‌داند، خشمگین کرده است.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری سابق فرانسه، که چراغ سبز برای حمایت پاریس از کردهای سوری را داد، روز دوشنبه از سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» درقبال سوریه به‌ویژه کردها انتقاد کرد.

اولاند در مصاحبه با روزنامه «لوموند» گفت: «در صورتی‌که از کردها در چارچوب ائتلاف حمایت می‌کنی، این بدان معنا نیست که آنها را در این موقعیت تنها بگذاریم.»

کد N1844327

وبگردی