آفتاب

دو میلیون مسکن مهر به اتمام رسیده / ۱۵۰ هزار واحد دارای پرونده حقوقی باقی مانده

دو میلیون مسکن مهر به اتمام رسیده / ۱۵۰ هزار واحد دارای پرونده حقوقی باقی مانده

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به نمایندگان موافق استیضاح درباره عملکرد وزیر در بخش مسکن مهر، از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این طرح با بانک های عامل قرارداد مشارکت بسته اند، حدود ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده است.

به گزارش ایلنا، وزارت راه و شهرسازی در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس درباره عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر اعلام کرد:  از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این طرح با بانک های عامل قرارداد مشارکت بسته اند، حدود ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده ، و از واحدهای باقی مانده ۱۵۰ هزار واحد آن دارای مشکل هستند و یا پرونده آنها در مراجع قضایی مطرح است که برای ادامه کار منتظر صدور نهایی هستیم و یا واحدهای باقی مانده بدون متقاضی هستند.

امسال شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که متولی مسکن مهر آن بنیاد مسکن است، طرح خود را در ۲۱ استان به اتمام رسانده است.

هیات وزیران در جلسه ۹۶/۱۲/۹ در راستای حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور و با پیشنهاد وزارت راه و مسکن مصوبه‌ای را با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی و تراکم و ایجاد تاسیسات عمومی مسکن مهر به تصویب رسانده است.

تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی و خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت های مالی، آماده سازی و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسکن مهر از عناوین حمایتی این مصوبه است

کد N1843854

وبگردی