آفتاب

ماکرون سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد

ماکرون سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد

رئیس‌جمهوری فرانسه تهدید کرد در صورت مشاهده شواهد غیر قابل انکار در مورد مرگ غیرنظامیان سوریه بر اثر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی، پاریس به سوریه حمله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته بار دیگر سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

ماکرون اعلام کرد، فرانسه آماده است تا به هر پایگاه سوریه که از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند، حمله کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه مدعی شد، مسکو، از حامیان اصلی نظام دمشق، برای تسهیل انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل شورشیان در غوطه شرقی اقدام‌های کافی انجام نداده است.

وی افزود، اگر «شواهد غیرقابل انکاری» در مورد مرگ غیرنظامیان بر اثر استفاده از سلاح شیمیایی پیدا شود، فرانسه برای حمله آماده خواهد بود.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: «زمانی‌که ما از طریق هماهنگی با متحدمان، آمریکا شواهد غیرقابل انکاری به دست بیاوریم که خط قرمز زیرپا گذاشته شده و به طور مشخص از سلاح‌های شیمیایی با هدف کشتار استفاده شده است، دست به همان اقدامی خواهیم زد که آمریکایی‌ها چند ماه پیش انجام دادند.»

وی اظهار داشت: «ما اطلاعات خود را با اطلاعات کشورهای متحد مقایسه و تکمیل می‌کنیم ولی به صراحت می‌گویم که ما به طور مستقل از قابلیت‌های لازم برای شناسایی و حمله به هر نقطه‌ای که لازم باشد، برخورداریم.»

از زمانی‌که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش، عملیات نظامی برای پاک‌سازی غوطه شرقی در ریف دمشق را از اشغال گروه‌های شورشی آغاز کرده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با مطرح کردن سناریوی شیمیایی، سعی در متوقف کردن این عملیات دارند.

کد N1843545

وبگردی