آفتاب

شستا را ربیعی خلق نکرده/قضاوت‌ها شتابزده و جانبدارانه است

شستا را ربیعی خلق نکرده/قضاوت‌ها شتابزده و جانبدارانه است

علیرضا حیدری معتقد است؛ برای قضاوت در ارتباط با مدیریت شستا نیازمند یکسری شاخص‌ها هستیم که نمایندگان مخالف وزیر کار از این شاخص‌ها بی‌بهره‌اند.

علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در پاسخ به انتقادات نمایندگان مخالف وزیر کار به خبرنگار ایلنا می‌گوید: منصفانه نیست وزیر کار را برای مشکلاتی که در شرکت شستا در بیش از یک دهه گذشته رخ داده، مقصر بدانیم و وی را برای اتفاقات گذشته محکوم کنیم؛ آن هم در شرایطی که مجموعه وزارت کار در پی اصلاح امورات شستا است.

وی عقیده دارد؛ در حیطه مجموعه بزرگ شستا، اتفاقات مثبتی در دوران ربیعی افتاده و اگر بگذارند تصمیماتی که در زمینه راهبرد سرمایه‌گذاری اتخاذ شده، عملی شود، بهبود بیشتر هم حاصل خواهد شد.

حیدری در ادامه به ریشه مشکلات شستا پرداخته و می‌گوید: باید قبول کنیم که شرایط اقتصادی کشور خاص است و این شرایط نیز معلول اتفاقات و زیرساخت‌های ناکارآمد و معوج متعدد است؛ در این شرایط نمی‌توان شستا را جدا از اتفاقات رایج ارزیابی کرد؛ نمایندگان باید ببینند در گوشه گوشه‌ی مملکت در هر واحد اقتصادی در سال‌های اخیر چه اتفاقی افتاده، بعد بیایند شستا را مورد ارزیابی قرار دهند.

این فعال صنفی معتقد است؛ وقتی می‌خواهیم یک مجموعه اقتصادی را ارزش‌یابی نسبی کنیم، باید با شاخص صحبت کنیم؛ به عبارتی باید شاخص‌های ارزیابی را دقیق و حساب‌شده تعریف کنیم.

او می‌گوید: نمایندگان هیچ شاخصی برای متهم کردن مدیریت شستا ندارند و بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی کشور و مشکلات و عوامل جنبی و اصلی، فقط مدعی می‌شوند مدیریت شستا ناکارآمد است؛ باید بدانند این شیوه ارزیابی، شیوه صحیحی نیست و  در آن، شتابزدگی و قضاوت جانبدارانه، بیشتر از دلسوزی  به چشم می‌خورد.

حیدری می‌افزاید: فراموش نکنیم شستا را ربیعی ایجاد نکرده؛ فقط آن را با انبوهی از مشکلاتِ انباشته‌ی تاریخی تحویل گرفته. شستا یکسری مشکلات ذاتی دارد که از گذشته نشات گرفته و نهادینه شده‌است. ربیعی نباید پاسخگوی مشکلات تاریخی شستا باشد.

به اعتقاد حیدری، رفع مشکلات شستا نیاز به ابزارهای دقیق دارد، نیاز به تغییرات بنیادین دارد که اتفاقا خود استیضاح‌کنندگان با این تغییرات مخالفند و می‌خواهند مدیریت خود را به وزارتخانه‌ی ربیعی دیکته کنند.

کد N1843539

وبگردی