آفتاب

بررسی اعتراض فرمانداری به لایحه بودجه ۹۷

بررسی اعتراض فرمانداری به لایحه بودجه ۹۷

اعتراض فرمانداری به مصوبه بودجه ۹۷ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران و سازمان و شرکت های تابعه بررسی شد که بر اساس نظر کمیسیون ۹ بند آن تغییر یافت که بر اساس نظر کمیسیون این ۹ بند تغییراتی پیدا کرد، اما پس از رای گیری در صحن شورا ۷ بند از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مورد قبول قرار گرفت و دو بند نیز با اصرار و رای اعضا به شکل گذشته باقی ماند. اعضا رای به ابقای این دو بند دادند.

در جریان این جلسه علی اعطا با بیان اینکه هیات تطبیق با این نوع  اعتراض ها عملا وارد بحث محتوا شده در حالی که بحث ما یک بحث شکلی و حقوقی است گفت: ما باید شان شورا را رعایت کنیم و اگر پیشنهادی مورد موافقت ماست در حیطه هیات تطبیق باشد این هیات باید موردی را که مغایرت با قانون دارد و یا در حیطه اختیارات شورا نیست، مورد بررسی قرار دهد و برخی موارد از جمله لیست املاک و ارائه آن به شورا که در حیطه وظایف شوراست رد آن در صلاحیت هیات تطبیق نیست و ما بر این مورد باید پافشاری کنیم.

محمد سالاری نیز درخصوص دو مغایرتی که از سوی فرمانداری اعلام شده است، گفت: بر اساس این تبصره شهرداری تهران باید املاک و اراضی که می خواهد به فروش برساند یا تهاتر کند باید به شورا ارسال کند، این موضوع در جهت شفاف سازی است و یکی از مصوبات دقیق شورا بوده است و اگر به لیست فروش شهرداری دقت کنید متوجه می شوید باغ پرندگان در لیست فروش بوده و همچنین چند بوستان دیگر در این لیست وجود داشته است و اصرار و تقاضا داریم در برابر این اعتراض  به مصوبه خود اصرار کنیم.

رسولی نیز در مخالفت با این موضوع گفت: در زمان تصویب بودجه گفتم شهرداری از منظر اجرایی مکلف است فهرست کلیه املاک و اراضی یعنی حتی یک زیر پله را به شورا ارائه کند و سپس کسب مجوز کند. شهرداری موظف است نسبت به راه اندازی سامانه الکترونیکی گزارش عملکرد بودجه اقدام کند که با این بند این هدف نیز اجرایی می شود.

کد N1843493

وبگردی