آفتاب

در دوران وزارت ربیعی نه فقرا قدرتمند شدند و نه بحران‌های کشور بهبود پیدا کرد

در دوران وزارت ربیعی نه فقرا قدرتمند شدند و نه بحران‌های کشور بهبود پیدا کرد

نماینده مردم خواف و رشتخوار با تاکید بر اینکه استیضاح حق نمایندگان است، گفت:‌عملکرد چندساله ربیعی نشان می‌دهد نه فقرا قدرتمند شدند و نه مشکلات و بحران‌های کشور بهبود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود نگهبان سلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت در موافقت با استیضاح علی ربیعی گفت:  در این فرصت محدود اشاره به چند نکته در حوزه وزارت کار و تعاون وزارت ربیعی اشاره می‌کنم. یکی از این موارد که همکاران روزانه با آن روبه رو هستند تجمع کارگران است، تجمعات کارگری است که به علت عدم رسیدگی به وضعیت آنها و خواسته‌هایشان به طور مداوم و روزانه شکل می‌گیرد اما از آنها به عنوان ابزار برای رسیدن به خواسته‌هایتان  استفاده می‌کنید. دیروز ما شاهد پیامی بودیم که در صورت موافقت با استیضاح وزیر کار شاهد تجمعات کارگری خواهیم بود.

 نماینده مردم خواف و رشتخوار افزود: نکته دوم را می‌خواهم اشاره به مسئولانی کنم که از آنها در وزارت خود استفاده کردید. نگاهی به سوابق این افراد پیشینه خوبی از آنها نشان نمی‌‌دهد و همین امر باعث شده شاهد فسادی روزافزون در وزارت کار و تعاون باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: نمایندگان مجلس حق دارند نسبت به اموال عمومی و پول کارگران که در اختیار شما است حساس و پرسشگر باشند. شما حق ندارید نمایندگان مردم را زیر سئوال ببرید. استیضاح حق نمایندگان است. عملکرد چندساله شما نشان می‌دهد نه فقرا قدرتمند شدند و نه مشکلات و بحران‌های کشور بهبود پیدا کرد.

نگهبان سلامی با اشاره به مشکلات و بحران‌های کنونی در بخش خصوصی گفت: امروز ما شاهد مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های اجتماعی هستیم که حل نشده هستند.

وی به موضوع عدم واگذاری بنگاه‌ها و زیر مجموعه بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این امر باعث فساد کلان در این مجموعه شده است، لذا انتظار ما از حضرت عالی به عنوان وزیر با سابقه‌ای که حدود ۶ سال در این مجموعه بودید ، این بود که این بنگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کردید، تا خصوصی‌سازی به معنای واقعی و کامل آن عملی شود نه اینکه از منظر پرسش نظارتی نمایندگان در خصوص این بنگاه‌ها، بیان کنید که آنها شمارا به چشم غلط می‌بینند.

وی افزود: نمایندگان مجلس حق دارند نسبت به اموال عمومی و پول کارگران که در دست شما است پرسشگر باشند و شما حق ندارید وکلای ملت را به دلیل پرسشگری زیر سئوال ببرید. حوزه اجتماعی اصل اثبات شده دنیای کنونی است، توانمند سازی اقشار ضعیف و ناتوان،  یعنی ایجاد شغل برای افراد بیکار، یعنی تبدیل پدیده معلولیت به فرصت نه محدودیت، عملکرد چندساله حضرت عالی نشان می‌دهد نه فقرا توانمند شدند و نه معلولیت توانست از دایره تنگ محدودیت بیرون بیاید که این امر بایستی از رهگذر توسعه بنگاه‌های اقتصادی و سرازیر شدن سودهای کلان از بخش‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال و رفع بحران‌ها انجام می‌گرفت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار هم‌چنین افزود: نکته بعدی در ارتباط با گروه هواپیمایی آسمان است، امروز چه شما بخواهید چه نخواهید، مردم عزیز ایران داغدار از دست دادن ۶۶ نفر از هم‌وطنان است. هواپیمایی آسمان زیر مجموعه مدیریت حضرت عالی است و افراد حاضر در این گروه از کمترین شاخص‌های لازم برای حضور در این پست برخوردار هستند. نمی‌توان از یک مجموعه غیر متخصص و غیر کارآمد جز سقوط چیزی انتظار داشت، اگر برای شما درآمد زایی اهمیت دارد، برای ملت ایران و ما جان عزیزانمان اهمیت دارد و نه هیچ وزیر و وزارت ناکارآمد دیگری. برای ما سلامت جان عزیزانمان اهمیت دارد.

وی در بخش پایانی حرف‌های خود گفت:  و اما نکته پایانی آقای ربیعی عزیز سابقه استیضاح شمارا به خاطر دارم، قرآنی از جیب درمی‌آورید،فضا را احساسی می‌کنید تا بلیط بازگشت خود را به وزارت خانه به دست آورید. اما اینبار به شما بگویم نمایندگان مردم امروز بلیط اخراج شما توسط هواپیمایی آسمان را صادر خواهد کرد.

کد N1843456

وبگردی