آفتاب

حرکت قطارهای خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت

حرکت قطارهای خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، با بیان اینکه مشکل پیش آمده در خط ۵ ناشی از اختلال در سیستم سیگنالینگ قطارها بود، گفت: بابت مشکل پیش آمده از مسافران عذرخواهی می کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرنوش نوبخت ، درباره مشکل پیش آمده در خط ۵ مترو، عنوان کرد: صبح امروز اختلالی در سیستم سیگنالینگ (سیستم حفاظت تردد قطارها) به وجود آمده بود که شناسایی و حل مشکل کمی زمان برد.

وی توضیح داد: وقتی بنا به هر دلیلی، سیستم سیگنالینگ دچار مشکل می شود، قطار نمی تواند با سرعت معمولی حرکت کرده و ناچار است سرعت را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، با بیان اینکه وزن قطارهای خط پنج،  ۸۰۰ تُن و خط ترمز آنها ۲۰۰ متر است، گفت: وقتی که این قطارها با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سیر می کنند،  باید امنیت آنها تامین شود تا دچار سانحه نشوند.

وی ادامه داد: بنابراین صبح امروز برای حفظ امنیت تردد قطارها، ناچار شدیم سرعت حرکت آنها را کاهش دهیم تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود. همین موضوع نیز سبب شد برخی قطارها دیرتر به مقصد برسند یا در برخی ایستگاه ها دچار توقف شوند.

نوبخت با عذرخواهی از مسافران و مشکل پیش آمده در خطوط، اظهار کرد: مشکل تردد قطارها در ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح رفع شده و حرکت ها به حالت عادی بازگشت. در حال حاضر نیز هیچ مشکلی نداریم.

کد N1843033

وبگردی