آفتاب

استاندارد در کالاهای مخابراتی اهمیت ویژه‌ای دارد

استاندارد در کالاهای مخابراتی اهمیت ویژه‌ای دارد

نیره پیروزبخت گفت: تا به امروز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که تندیس زرین استاندارد اعطا شود. اگر روزی به این سطح برسیم این تندیس از طرف رئیس جمهور اعطا می‌شود. براساس قانون جدید مرجع جایزه ملی کیفیت سازمان استاندارد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ نیره پیروزبخت، در جشنواره فاوا و صدوچهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هفت سال است که جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و باعث شده در زمینه کیفیت فضایی رقابتی و توسعه‌ای ایجاد شود.

وی افزود: روند تولید محصولاتی با در سطح استانداردهای بین ‌المللی باید شتاب بیشتری پیدا کند چراکه تکنولوژی در حوزه ارتباطات در سطح پایین بوده و امروزه به سرعت در حال رشد و توسعه است.

نیره پیروزبخت تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که جایزه ملی کیفیت اعتماد کرده و باعث شده تا استاندارد حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در چند سال اخیر رشد زیادی داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به قانون‌گذاران حوزه استاندارد در سطح جهانی گفت: ISO و ICE در کنار اتحادیه جهانی مخابرات از قانون‌گذاران حوزه استاندارد کالاهای مخابراتی و فناوری اطلاعات هستند. در ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوزهای اتحادیه جهانی مخابرات را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه استاندارد در کالاهای مخابراتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید روند استانداردسازی به صورت ویژه پیگیری شود، اظهار داشت: در حوزه مخابراتی باید به مساله کیفیت توجه ویژه داشت.

نیره پیروزبخت تصریح کرد: تا به امروز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که تندیس زرین استاندارد اعطا شود. اگر روزی به این سطح برسیم این تندیس از طرف رئیس جمهور اعطا می‌شود. براساس قانون جدید مرجع جایزه ملی کیفیت سازمان استاندارد است.

 

کد N1842961

وبگردی