آفتاب
در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان؛

ابطال۵ درصد از رای به نمایندگان فرهنگیان درانتخابات اخیر فرهنگیان

ابطال۵ درصد از رای به نمایندگان فرهنگیان درانتخابات اخیر فرهنگیان

رئیس ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کمتر از ۵ درصد از کل آرای مأخوذه پس از رسیدگی به شکایات ابطال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر حصیری رئیس ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیأت‌ امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برگزاری مرحله اول انتخابات نمایندگان این صندوق اظهار کرد:‌ تجربه ارزشمند برگزاری انتخابات در بستر اینترنت و بهره‌گیری از روش انتخابات الکترونیکی نویدبخش تعمیم نظرسنجی از فرهنگیان به سایر زمینه‌ها اعم از سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کلان استانی خواهد بود که امیدواریم گامی مؤثر جهت برخورداری از مشارکت حداکثری آنها باشد.

وی با توجه به برخی شکایت‌ها و اعتراضات که در مرحله اول این انتخابات به ستاد انتخابات ارسال‌ شده است، گفت: اعتراضات، شکایات و درخواست‌های مکتوب انصراف از استان‌ها که در بازه زمانی مقرر به ستاد راهبری انتخابات واصل شده است مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و پس از بررسی، نتایج نهایی مرحله اول مشخص شد.

حصیری اضافه کرد: براساس اطلاعات نهایی، کمتر از ۵ درصد از کل آرای مأخوذه، پس از رسیدگی به شکایات و مراحل احراز شرایط اولیه منتخبین به دلیل سوءاستفاده تعداد معدودی از کاندیداها از اطلاعات شخصی افراد در فرآیند احراز هویت واحد، ابطال شد که علاوه بر ابطال آرا، پیگیری‌های حقوقی جهت رسیدگی به تخلفات آنان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی به شکایات و تخلفات، نتیجه نهایی مرحله اول ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه سال جاری در سامانه انتخابات اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیأت‌ امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد مراحلی که منتخبین مرحله اول از این تاریخ به بعد برای تکمیل فرایندهای این مرحله باید طی کنند، گفت: تمامی منتخبین نهایی مرحله اول، باید تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال آینده، نتایج سوءپیشینه خود را از طریق مرجع صدور به آدرس تهران، میدان فردوسی، خیابان شهید قرنی، وزارت آموزش‌ و پرورش، ساختمان شهید رجایی طبقه ۴ اتاق ۳ ارسال کنند.

حصیری تصریح کرد:‌ از زمان اعلام نتایج نهایی مرحله اول، ستاد راهبری انتخابات به‌طور هم‌زمان نسبت به اخذ سایر استعلامات اقدام خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در نیمه اول اردیبهشت ماه مرحله دوم این انتخابات برگزار خواهد شد.

کد N1842895

وبگردی