آفتاب
در نشست زبالیستن مطرح شد؛

شرایط محیط زیست حاصل رفتار تک تک افراد است

شرایط محیط زیست حاصل رفتار تک تک افراد است

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شرایط محیط زیست هر کشور، حاصل رفتار تک تک افراد جامعه با منابع و طبیعت پیرامون خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در «نشست زبالیستن»  که با محور اهمیت و ارتباط میان مدیریت زباله و زندگی شهری انسانی به میزبانی کانون محیط زیست دانشگاه تهران در نگارخانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های معاونت آموزش و پژوهش سازمان، گفت: تمرکز معاونت آموزش و پژوهش سازمان بر موضوع محوربودن برنامه های کوتاه مدت است.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه محور اصلی و تمرکز برنامه صد روزه دوم معاونت آموزش و پژوهش سازمان که تا روز طبیعت، ۱۳ فروردین ماه سال آتی بر موضوع پسماند است، اظهار کرد: در همین راستا، کمپین «بی‌زباله» با شعار «از خودمان شروع کنیم» د راستای توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری ایجاد و آغاز به کار کرد و دفتر مشارکت های مردمی سازمان نیز از تمامی گروه های مردمی، سمن ها، فعالان حوزه محیط زیست، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه برای مشارکت در اجرای این طرح دعوت به همکاری کرد.

آقایی با ابراز تشکر از همکاری دانشجویان در این طرح، اعلام کرد: رویداد "زبالیستن"  یکی از دستاوردهای فعالیت مشترک کانون محیط زیست دانشگاه تهران و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بود.

وی با ارائه آماری از میزان دور ریز غذا در ایران و مقایسه اجمالی آن با آمار سایر کشورها، از پیشنهاد کانون محیط زیست دانشگاه تهران برای طرحی در خصوص جلوگیری و کاهش دور ریز غذای سلف دانشگاه تهران استقبال و آن را طرحی ارزشمند دانست.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش برای ارتقاء و بهبود کیفیت محیط زیست، تصریح کرد: آموزش درست می تواند از طریق ارتقاء آگاهی اجتماعی به اصلاح رفتار جمعی منجر شود.

آقایی با یادآوری این موضوع که شرایط محیط زیست هر کشور، حاصل رفتار تک تک افراد جامعه با منابع و طبیعت پیرامون خود است، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء شاخص ها و بهبود شرایط محیط زیست، باید باورها و رفتار خود را در این حوزه تغییر بدهیم و ایمان داشته باشیم که هر تغییر مثبت فردی، می تواند اثری به مراتب بزرگتر در بهبود محیط زیست داشته باشد.

وی با اشاره به شعار «از خودمان شروع کنیم»، گفت: هدف از این شعار، نیل به جامعه ای مسئول تر و در نتیجه تاثیرگذارتردر قبال محیط زیست است. بنابراین باید تصمیم بگیریم به عنوان نخستین گام برای ورود به عرصه محافظت و بهبود محیط زیست کشور، تغییر از خود را در دستور کار قرار دهیم.

کد N1842790

وبگردی