آفتاب

نماینده دادستان: ساده‌لوحانه است که بگوییم عصبیت دلیل حمله به ماموران ناجا بوده است/ موافقت با درخواست استمهال وکیل متهم/ ادامه رسیدگی به ۲۷ اسفند موکول شد

نماینده دادستان: ساده‌لوحانه است که بگوییم عصبیت دلیل حمله به ماموران ناجا بوده است/ موافقت با درخواست استمهال وکیل متهم/ ادامه رسیدگی به ۲۷ اسفند موکول شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد ثلاث در شعبه ۹ دادگاه کیفری ۱ استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در ابتدای این جلسه قاضی با اعلام رسمیت دادگاه گفت: تغییر جدیدی در پرونده ایجاد شده است و متهم وکیل تعیینی معرفی کرده است و دادگاه از وکیل تعیینی خواهش کرد که در جایگاه قرار بگیرد و اگر دفاعیاتی دارد بخواند.

سعید اشرف‌زاده به عنوان وکیل تعیینی در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: به دلیل اینکه فی‌المجلس قبول وکالت کردم برای دفاع احتیاج به مطالعه پرونده دارم. اگر دادگاه موافقت کند در این جلسه وکیل تسخیری در صورت داشتن آمادگی دفاعیات خود را بخواند و من در آینده دفاعیات خود را بعد از مطالعه پرونده ایراد کنم.

قاضی محمدی برای بررسی این موضوع چند دقیقه دستور تنفس دادند تا در این‌باره شور کنند. بعد از تنفس اعلام داشتند که وکیل تسخیری بعد از معرفی وکیل تعیینی دیگر نمی‌تواند دفاع کند.

رئیس شعبه با بیان اینکه تاکنون تمام تشریفات آیین دادرسی کیفری رعایت شده است، تصریح کرد: اگر اکنون بعد از معرفی وکیل تعیینی نماینده دادستان یا نماینده حقوقی ناجا مطلبی دارند، ایراد کند و از قاضی شهریاری دعوت کرد تا در جایگاه قرار بگیرد.

قاضی شهریاری با اشاره به اینکه تاکنون تمام تشریفات آیین دادرسی کیفری رعایت شده است، خاطرنشان کرد: ساده‌لوحانه است اگر براساس اظهارات متهم بگوییم که عصبیت دلیل حمله به ماموران نیروی انتظامی بوده است. در آن شب دو خودروی دیگر هم به ماموران نیروی انتظامی به همین شکل حمله کردند. حتی خودروی سمند به صورت رفت و برگشت به ماموران نیروی انتظامی حمله کرد آنها که کتک نخورده بودند برای چه این کار را کردند.

نماینده دادستان افزود: این حرکات نشان می‌دهد که از قبل برای چنین برخوردی برنامه‌ریزی داشتند اتوبوس مدت ۱۵ روز بود که در محل پارک شده و مرکز تصمیم‌گیری بود. مالک اتوبوس و شخصی که از آن دعوت کرده است جزو بازداشت‌شدگان هستند.

قاضی شهریاری با اشاره به اظهارات متهم در مورد اینکه متوجه کار خود نبوده است، ابراز داشت: فیلم اقدام این فرد موجود است و مشخص است که با اختیار و علم اتوبوس را به سمت چپ و راست و به سمت مامورین هدایت می‌کند. حتی توقف او ارادی نبوده است بلکه بعد از برخورد با مانع متوقف شده است.

شهریاری اضافه کرد: متهم بعد از اینکه پیاده شد، توسط افرادی که در آنجا حضور داشتند و عصبی بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. ایشان تنها کسی بودند که آنجا گواهینامه پایه یک داشته است. به چه دلیل آنجا حضور داشتند.

نماینده دادستان افزود: ایشان از سلامت روانی کامل برخوردار است که این موضوع مورد اقرار شخص ایشان هم هست و پزشکی قانونی هم بر آن صحه گذاشته است.

در پایان دادگاه با تقاضای استمهال وکیل محمد ثلاث متهم پرونده موافقت و رئیس شعبه اعلام کرد که جلسه بعدی رسیدگی ۲۷ اسفندماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود که این تاریخ به طرفین ابلاغ خواهد شد.

کد N1842769

وبگردی