آفتاب
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان مطرح کرد؛

استیضاح وزیر کار به صلاح کارگران نیست/به‌جای استیضاح به حل بحران دستمزد کمک کنند

استیضاح وزیر کار به صلاح کارگران نیست/به‌جای استیضاح به حل بحران دستمزد کمک کنند

یک فعال کارگری در همدان گفت: طرح استیضاح وزیر کار در آستانه تعیین مزد به صلاح کارگران نیست و مطرح کردن این موضوع به ۱۳ میلیون کارگر آسیب جدی وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیزاصلانی (دبیر خانه کارگر همدان) گفت: ربیعی شکاف‌های جامعه کارگری را درک می‌کند و با تمام توان پیگیر مطالبات این قشر زحمتکش جامعه است.

وی با اشاره به روحیه مردمی و تلاش وزیر کار برای برقراری ارتباط با جامعه کارگری افزود: ربیعی همانطور که تاکنون بارها با افتخار اعلام کرده، کارگرزاده و خود نیز کارگر بوده و با مسائل و مشکلات و دغدغه‌های کارگران و خانواده‌های آنان از نزدیک آشنایی دارد.

اصلانی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار به صلاح جامعه کارگری نیست، افزود: فشار برخی نمایندگان جهت انتصاب بستگان و نزدیکان خود به سمت مدیریت در شرکت‌های مهم و تحمیل اشتغال‌های غیرضروری به شرکت‌هایی که مازاد نیرو دارند، یکی از مواردی است که نمایندگان به دنبال تحمیل آنها به وزارتخانه هستند.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: امروز عده‌ای دنبال این هستند که تمام مسئولیت‌های بر زمین مانده مجلس و تمامی مسائل و مشکلات کشور را به گردن وزیر کاری بیندازند که از جامعه کارگری آمده‌است.

وی بیان کرد: استیضاح وزیر تعاون، کار در شرایط فعلی اقدامی سیاسی است و طرح این موضوع، بحران جدیدی را متوجه جامعه کارگر ی و کارفرمایی خواهد کرد.

اصلانی تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است که منابع آن از حق بیمه پرداختی کارگران و کارفرمایان تأمین می‌شود از این رو این منابع به مثابه حق‌الناس است که برداشت بدون اجازه صاحبان این حق (یعنی کارگران) از آن، ظلم و اجحافی بزرگ در حق جامعه کارگری کشور خواهد بود.

وی گفت: ربیعی به‌جای شعار و نق زدن دائمی، اهتمام خود را در سالیان گذشته به آواربرداری از ویرانه‌هایی که تحویل گرفت، گذاشت. وی شخصیت حقیقی مورد اعتمادی دارد و همه وجود خود را برای کارگران، محرومان و بازنشستگان گذاشته است.

وی اضافه کرد: باید از شخصیتی که وجود خود را برای محرومان، کارگران و بازنشستگان گذاشته است، دفاع کنیم.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: تقاضای ما از نمایندگان مجلس  شورای اسلامی این است که به خواست موکلین خود توجه کنند و به تحقق استیضاح وزیر کار رأی مثبت ندهند.

وی در ادامه گفت: مشکلات وزارت کار با تغییر وزیر حل نمی‌شود و باید به‌جای تغییر وزیر به‌دنبال اصلاح ساختارها باشیم. آنچه مسلم است آقای ربیعی حداقل ۵ سال تجربه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد و اگر به‌دنبال اصلاح امور هستیم بهتر است به‌جای تغییر وزیر، به‌دنبال اصلاح ساختار و تغییر رویکردها باشیم.

اصلانی گفت: جامعه کارگری استان تمام قد از وزیر کارگر قشر کارگری علی ربیعی حمایت و دفاع می کند.

دبیراجرایی خانه کارگر گفت: متاسفانه در تعیین نرخ دستمزد نه سبد خانوار کارگر، نه تورم را درنظر می‌گیرند و نه عقب‌افتادگی فاصله مزدی که در دوران جنگ تحمیلی به اوج خود رسیده و از آن زمان نیز نه تنها کم نشده که بیشتر هم شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان، حمایت دولت برای خارج شدن از بحران دستمزد کارگری را گامی موثر دانست و افزود: برای خارج شدن از رکود، نیاز به آن است که دولت علاوه بر حمایت از کارگران، چتر حمایتی خود را روی کارفرما نیز بیندازد. درواقع کمک به کم شدن فاصله مزدی و افزایش مزد کارگران، نوعی کمک به کارفرما نیز هست.

کد N1842685

وبگردی