آفتاب
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

اقدام موثری برای تخصیص اعتبارات بیمه سلامت صورت نگرفته است

اقدام موثری برای تخصیص اعتبارات بیمه سلامت صورت نگرفته است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: باوجود دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اقدام موثری برای تخصیص اعتبارات بیمه سلامت صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان گفت: علی رغم دستور صریح رئیس سازمان  برنامه و بودجه در خصوص تخصیص اعتبارات سازمان بیمه سلامت ایران در پایان سال۹۶، اقدام موثری صورت نگرفته است.

طاهر موهبتی با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه رویکرد اصلی سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۹۷ است، افزود: مساعدت مجلس دهم در خصوص پرداخت بدهی‌های موسسات درمانی زمینه‌ساز مدیریت هزینه در این سازمان خواهد بود؛ بدیهی است با کاهش مطالبات این سازمان به مراکز درمانی سطح رضایتمندی نیز افزایش یافته و خود این امر مسبب ارائه بهتر خدمات و رضایت مشتریان که همان بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر هستند؛ خواهد شد.

موهبتی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از بحران بیمه سلامت، پرداخت بدهی های گذشته و مدیریت هزینه هاست افزود: علی رغم توصیه صریح و موکد دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تخصیص اعتبارات سازمان بیمه سلامت ایران در پایان سال۹۶، هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است و نمی دانم پاسخ عدم پرداخت بدهی هایمان به بیمارستان ها داروخانه ها و شرکت ها  و مراکز درمانی را چگونه بدهیم.

در پایان سال۹۶ پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت به ارائه دهندگان خدمت در اولویت قرار گیرد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این مطلب که اعتقاد قلبی به مدیریت هزینه دارم افزود: در پایان سال انتظار می رود پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت به ارائه دهندگان خدمت در اولویت قرار گیرد و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص اعتبارات امسال اقدام نمایند تا فاصله بدهی سازمان به دانشگاه ها داروخانه ها و مراکز درمانی را به حداقل برسانیم.

۹۵ در صد اعتبارات سازمان بیمه سلامت توسط دولت تامین می شود

وی با اشاره به این نکته که ۹۵ در صد اعتبارات سازمان بیمه سلامت توسط دولت تامین می شود افزود: انتظار می رود دولت و سازمان برنامه و بودجه باتوجه به سهم بسیاری بالایی که در اعتبارات این سازمان دارند نسبت به تخصیص به موقع اعتبارات اقدام کرده تا با پرداخت مطالبات بیمارستان ها، داروخانه ها و موسسات درمانی شاهد انگیزه بیشتر و بهتر ارائه دهندگان خدمت به بیمه شدگان باشیم.

کد N1842601

وبگردی