آفتاب
با پایان «گل» در ایران

«بدن دیوانه» در همایش اجتماعی جهان شرکت کرد/ خاسب در برزیل

«بدن دیوانه» در همایش اجتماعی جهان شرکت کرد/ خاسب در برزیل

یاسر خاسب برای حضور در همایش اجتماعی جهان در کشور برزیل و اجرای یک بداهه آزاد به این کشور سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که پیش از این با نمایش های خود از جمله «هدیه مرموز» و «گل» در کشورها و فستیوال های مختلف خارجی حضور پیدا کرده بود، در جدیدترین تجربه خود برای حضور در همایش اجتماعی جهان به کشور برزیل سفر کرد.

خاسب درباره این همایش به خبرنگار مهر گفت: در این اجلاس چالشی و اعتراض گونه افرادی از ملیت ها، مذهب ها و تفکرهای متفاوت، گروه ها، انجمن ها و فعالان مختلف از رشته های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... در یک محل گرد هم می آیند تا عقاید خود را ابراز کنند.

وی اظهار کرد: این اجلاس جایگاهی برای گفتگو و ایجاد راه حل، همدلی، همفکری و همکاری است.

سرپرست گروه «بدن دیوانه» درباره موضوع های مدنظر همایش اجتماعی جهان توضیح داد: هنر ضد جنگ، ضد خشونت و افراطی گری، ضد تروریست، مقاومت علیه ظلم و باطل، جدال با نسل کشی، دفاع از مردمان مظلوم، امنیت و آرامش و عشق و آزادگی، حقوق کودکان و زنان، آزادی و صلح و برابری ملت ها، عدم نژادپرستی و گذر از مرزها، همکاری های انسان دوستانه، همدلی و یاری رسانی همنوع، تبادل فرهنگی و تداوم سنت ها، تضاد و تعامل در مسیر تکامل، حفظ طبیعت و پیوند آیندگان، مشکلات محیط زیستی و هر آنچه که زیست انسانی را در جهان امروز تهدید می کند، از موضوع های این همایش هستند.

یاسر خاسب در این همایش و با حضور هنرمندان دیگر به صورت بداهه به اجرای اثری نمایشی می پردازد.

وی حدود ۲ سال پیش با پرفورمنس بداهه در حمایت از قربانیان جنگ را در مقر سازمان ملل متحد در ژنو سوییس اجرا کرد.

همایش اجتماعی جهان از ١٣ تا ١٧ مارچ ۲۰۱۸ (۲۲ تا ۲۶ اسفند ۹۶) در سائوپائولوی برزیل برگزار می شود.

کد N1842531

وبگردی