آفتاب

اجرایی شدن اقدامات طرح تحول سلامت با فناوری اطلاعات میسر شده است

اجرایی شدن اقدامات طرح تحول سلامت با فناوری اطلاعات میسر شده است

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: اجرایی شدن اقدامات طرح تحول سلامت، با فناوری اطلاعات میسر شده است.

به گزارش  همشهري آنلاين، سیدحسن هاشمی در جلسه صبحانه کاری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به دلگرمی که از سوی وزارت ارتباطات داده شد، امیدوارم جلساتی که در سال آینده برگزار می‌کنیم، با سرعت بیشتری ادامه داشته و اقدامات ما در حوزه IT و خدمات الکترونیک در حوزه سلامت سامان بیشتری پیدا کند.

وزیر بهداشت افزود:  امیدوارم که در دولت دوازدهم خدمات به صورت واقعی الکترونیک شود.  از وزارت ارتباطات درخواست داریم، از جوانانی که به نوشتن و ساختن اپلیکیشن‌ها مبادرت می‌ورزند، حمایت کند و آزادسازی توسط این وزارتخانه باشد، تا بازار کار، اشتغال و کسب درآمد برای آنها فراهم شود، این حمایت از سوی ما شدنی نیست و مقاومت زیادی وجود دارد و این فرصت از مردم گرفته می‌شود.

هاشمی گفت:  دست اندرکاران حوزه سلامت براین باور هستند که محال بود طرح تحول سلامت با موفقیت روبرو شود، بدون اینکه به فناوری اطلاعات رجوع داشته باشیم و محور اقدامات را با پایه آن بنا کنیم.  در مورد ثبت بیماری‌ها، هزینه‌ها، سرویس دهی، بیمه و سایر اقدامات، گام اول IT و فناوری اطلاعات است و بیشترین فشار در سیستم در این بخش است.

وزیربهداشت اظهار اميدواري كرد كه در  سال 97 به  لطف خدا و کمک وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات،  شاهد خبرهای خوبی در حوزه سلامت باشیم.

کد N1842358

وبگردی