آفتاب
/این خبر به روز رسانی می‌شود/

سقوط جت شخصی در نزدیکی شهرکرد/خلبان درخواست فرود اضطراری نداشت

سقوط جت شخصی در نزدیکی شهرکرد/خلبان درخواست فرود اضطراری نداشت

عصر امروز یک جت شخصی از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بوده است در نزدیکی شهرکرد سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز یک جت شخصی از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بوده است در نزدیکی روستای دورک شهرستان کیار از توابع شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری سقوط کرده است.

۲۰:۱۳؛ اعزام سه تیم کمکی از خوزستان به محل سقوط جت در حوالی شهر کرد/تلاش‌ها برای رد شدن از رودخانه آغاز شده

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو لاشه هواپیمای ترکیه‌ای گفت: امدادگران در مسیر رسیدن به لاشه هواپیمای ترکیه باید از رودخانه و دره‌ای که در مسیر قرار دارد عبور کنند.

او ادامه داد: مسیر صعب العبور است اما تمام تلاش‌ها برای رد شدن از رودخانه آغاز شده است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: سه تیم از استان خوزستان و هفت تیم از استان چهارمحال بختیاری برای جستجو و امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

۱۹:۵۹؛ اولویت اورژانس تجسس و انجام فوریت‌های درمانی در حادثه سقوط جت شخصی ترکیه‌ای است

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد گفت: اولویت نیروهای اورژانس تجسس و انجام فوریت‌های درمانی برای بازمانده‌ها و مصدومین احتمالی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در صورت تایید فوت کلیه سرنشینان وظیفه اورژانس پشتیبانی درمانی از نیروهای امدادی است.

۱۹:۲۸ ؛خلبان جت شخصی درخواست فرود اضطراری نداشت/ پس از درخواست تغییر ارتفاع هواپیما سقوط کرد

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه هنوز از ساعت دقیق خروج هواپیما از رادار و سقوط آن اطلاع نداریم، گفت: این اطلاعات در حال پیگیری است و به زودی جزئیات آن منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه خلبان هواپیما قبل از سقوط درخواست فرود اضطراری نداشته است، اظهار کرد: خلبان تنها اعلام می‌کند که در توربلانس قرار گرفته است.

مدیرکل  بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ادامه داد: این جت شخصی بلافاصله پس از درخواست خلبان مبنی بر سقوط هواپیما سقوط می‌کند.

۱۹:۲۲ ؛ هواپیما دچار حریق شده است/ اعزام پنج دستگاه آمبولانس/ نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیده‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خالدی درباره سقوط هواپیمای ترکیه‌ای گفت: هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده است.

وی ادامه داد: هواپیما دچار حریق شده و همچنان در حال سوختن است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: پنج دستگاه آمبولانس اورژانس در نزدیکی حادثه هستند اما هنوز به نقطه محل سقوط نرسیدند و اطلاعات کامل‌تری نیز در خصوص مسافران در اختیار نداریم.

خالدی درباره علل این حادثه اظهار داشت: هواپیما به دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است، اهالی روستا هواپیما را رویت کردند که در حال سقوط بوده است. 

وی با بیان اینکه هنوز لاشه در حال احتراق است و با چشم غیر مسلح قابل رویت است، تصریح کرد: نیروهای سازمان اورژانس به محل رسیدند اما به دلیل صعب‌‌العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی سخت است.

۱۹:۱۱؛ جت شخصی ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد از رادار خارج شد/ تعداد سرنشینان هواپیما ۱۱ نفر است

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه هواپیما جت شخصی در حوالی شهرکرد تایید می‌شود، گفت: این جت شخصی از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بود که در حوالی شهرکرد از رادار خارج و سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: هنوز اطلاعی از تعداد سرنشینان شخصی مشخص نیست و باید تیم‌های جستجو خود را به محل سقوط و سانحه برسانند و موضوع در سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: این جت شخصی سه نیروی کرو و هشت مسافر داشته است.

جعفرزاده گفت: چرایی علت وقوع سانحه و زمان دقیق سقوط هواپیما در گزارش‌های بعدی اعلام خواهد شد.

۱۹:۰۸تایید خبر سقوط جت شخصی در حوالی شهرکرد/ اعزام هشت تیم امدادی هلال احمر

به گزارش ایلنا، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی با تایید خبر سقوط یک جت شخصی در نزدیکی شهرکرد گفت: این جت شخصی از شارجه به مقصد استانبول پرواز داشته و در حین عبور از فضای هوایی کشور از صفحه رادار حذف می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات ما در همین حد است و می‌دانیم که این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است. شواهد عینی نیز حکایت از سقوط هواپیما دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: جزییات بیشتر متعاقبا اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که هفت تیم امدادی از سوی سازمان هلال احمر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

۱۹:۰۴؛ سقوط هواپیمای ترکی در شهرکرد/ اعزام سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سقوط هواپیمای‌ ترکیه‌ای گفت: یک هواپیما ترکیه‌ای از شارجه به سمت استانبول در حرکت بوده که در نزدیکی شهرکرد به احتمال زیاد با کوه برخورد کرده و دچار سانحه شده است.

وی افزود: سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

کد N1842325

وبگردی