آفتاب
شهردار اصفهان:

زاینده رود مصداق حق بشری است

زاینده رود مصداق حق بشری است

شهردار اصفهان زاینده رود را مصداق حق بشری معرفی و تأکید کرد: اگر برای احیای این رودخانه چاره اندیشی نشود، اصفهان که نگین برازنده ایران و بیانگر تاریخ ملتی بزرگ است بیش از این به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر قدرت الله نوروزی در همایش اصفهان بی‌زباله که با حضور کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، رییس سازمان محیط زیست استان، اعضای شورای شهر، فعالان محیط زیست، هنرمندان و کارآفرینان برگزار شد، اظهار داشت: محیط زیست، از محوری‌ترین مباحث مجامع بین‌المللی محسوب می شود و بدون شک کسانی که به موضوع محیط زیست می پردازند از مدافعان حقوق بشر هستند، به طوری که می توان گفت حقوق بشر بدون توجه به محیط زیست سالم رعایت نخواهد شد.

وی زاینده رود را مصداق حق بشری دانست و اظهار کرد: این رودخانه دستخوش تهدیداتی شده و محیط زیست را به مخاطره انداخته است؛ اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، ریزدانه‌ها، تهدیدات ناشی از تالاب گاو خونی و فرونشست زمین می‌تواند اصفهان که نگین برازنده ایران و بیانگر تاریخ ملتی بزرگ است را به خطر بیندازد.

شهردار اصفهان با اشاره به این که روزانه در شهر اصفهان هزار تن زباله تر تولید و طی فرآیندی تفکیک و به کود آلی تبدیل می شود، اذعان داشت: همه باید با احساس مسوولیت از این حجم زباله ها گذر کرده و به صورت هماهنگ آن را از مبدأ تفکیک کنیم.

نوروزی دغدغه های شهرداری اصفهان در حوزه محیط زیست را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال در هفته درختکاری ۸۰ هزار اصله نهال مقاوم در برابر کم آبی بین شهروندان توزیع شد. همچنین در منطقه ۷ بوستانی احداث شد که در آن هیچ گونه چمنی به کار نرفته بود بلکه درختان مقاوم به کم آبی در آن غرس شد چراکه در شرایط فعلی و خشکسالی باید گونه هایی انتخاب شود که به جای این که هر روز به آب نیاز داشته باشند، هر ۱۰ روز یک‌بار نیاز به آبیاری داشته و صرفه جویی در مصرف آب را تا چندین برابر افزایش دهند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با همراهمی و مشارکت همه شهروندان و حامیان محیط زیست، شاهد شهری آباد، سرسبز و شاداب بوده و می توان اقدامات مناسبی برای محیط زیست بهتر شهر انجام داد.

کد N1842228

وبگردی