آفتاب

توزیع 118 هزار سبد غذایی میان نیازمندان در سال جاری

توزیع 118 هزار سبد غذایی میان نیازمندان در سال جاری

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر از توزیع 118 هزار سبد غذایی میان نیازمندان در سال 96 خبر داد و گفت: در سال جاری یک میلیون نیازمند از خدمات داوطلبان هلال احمر استفاده کردند.

به گزارش ایلنا؛ حبیب درگاهی به تشریح اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال 96 پرداخت و گفت: در سال جاری برنامه ملی طرح همای رحمت را داشتیم و در این طرح 118 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد و 4000 سفره افطاری در شهرها و روستاها در ایام ماه مبارک رمضان برپا شد. همچنین در سال جاری یک میلیون نیازمند از خدمات داوطلبان استفاده کردند و 18 هزار داوطلب در طرح‌های مختلف حضور داشند.

وی به اقدامات این سازمان در زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: ‌11 هزار داوطلب در جمع‌آوری، بسته بندی و توزیع اقلام همکاری کردند و کمک‌های مردمی هم جمع‌آوری شد که ارزش پولی کمک‌های غیرنقدی 77 میلیارد تومان بود و همچنین 63 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شد ، حدود هزار کاروان سلامت امسال به مناطق محروم اعزام شدند و علاوه برآن در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیش از هزار چادر سلامت برپا شد.

درگاهی درباره سایر اقدامات این سازمان، گفت: 400 هزار بسته فرهنگی و بهداشتی توزیع و همچنین توسط داوطلبان اهدای بیش از 60 واحد خونی انجام شد.

وی در مورد برنامه‌های این سازمان در طول ایام نوروز گفت: ما طرح کاروان سلامت را آغاز کرده‌ایم که در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا می‌کند، در هفته گذشته کاروانی از گلستان باحضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در پل ذهاب حضور پیدا کردند و این طرح ادامه خواهد داشت و کاروان‌های دیگری متشکل از پزشکان و پیراپزشکان به کرمانشاه و مناطق زلزله زده آن می‌روند.

وی همچنین به طرح نیابت اشاره کرد و گفت: این طرح هم امسال انجام خواهد شد و داوطلبان به عیادت خانواده‌هایی می روند که فرزند ندارند و به منزلشان سرکشی می‌کنند.

او همچنین گفت: برای سال 97 تشکیل اتاق اندیشه ورزی را در نظر داریم و حرکت‌های جهادی در حوزه درمانی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

کد N1842204

وبگردی