آفتاب

دسترسی به ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در کتابخانه همراه نور

دسترسی به ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در کتابخانه همراه نور

کتابخانه همراه نور، کتابخانه­‌ای دیجیتال و برخط (آنلاین) است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در قالب ۱۲ هزار عنوان به زبان­‌های فارسی، عربی و سایر زبان­‌ها را بر بسترهای موبایل، وب و کامپیوتر ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، هدف از تولید این کتابخانه آسان‌سازی مطالعه و دسترسی به کتاب در هر نقطه و هر زمانی و فراهم کردن امکان جستجو و پژوهش در این کتاب­‌هاست.

ویژگی‌­های کتابخانه همراه نور

  1. مطالعه آسان کتاب بدون محدودیت مکانی و زمانی
  2. ارائه ارزان گنجینه­‌ای از کتب مورد نیاز کاربران
  3. سهولت در درسترسی یک­جا به انبوهی از کتاب با موضوعات متنوع
  4. جستجوی تخصصی  بدون سردرگمی در انبوه اطلاعات
  5. تامین نظر کاربران و پژوهشگران با کاربری آسان و ابزارهای پژوهشی

راهبرد کتابخانه همراه نور

  • تاکید بر رعایت حقوق مالکیت معنوی
  • تلاش در جهت پوشش نیازهای مذهبی، ارزشی و علوم اسلامی و انسانی مخاطبان (موضوعاتی که سایر نرم افزارهای کتابخوان کمتر تمایلی به حضور در آن دارند)
  • حمایت از نشر کتاب و کمک به ترویج کتابخوانی با جلب مشارکت ناشران
  • تلاش در جهت ترویج  فرهنگ بهره­‌مندی از کتابخانه­‌های دیجیتال با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و جلب حمایت عمومی از نشر الکترونیک

چشم­اندازی به منابع و محتواهای دیجیتال نور

  • انتشار بیش از 20 هزار جلد کتاب دیجیتال در قالب 12 هزار عنوان تا به امروز
  • ارائه کتب با رویکردهای پژوهشی و عمومی و در آستانه ورود به عرضه کتب و منابع آموزشگاهی و دانشگاهی
  • ارائه محتوا  با دربرگیری موضوعات گسترده نظیر: احکام، اخلاق و عرفان، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، ادعیه و زیارات، تاریخ و جغرافیا، تراجم و کتابشناسی، حدیث، حقوق و علوم قضایی، کتاب‌های درسی، داستان و رمان، سرگذشتنامه، شعر فارسی، طب، عقائد، طب و علوم پزشکی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و تفسیر، فقه و اصول، فلسفه و منطق، کتب مرجع، کلام، لغت‌نامه، و سیره معصومان.

خدمات کتابخانه همراه نور

1- اشتراک کتابخانه­‌ای

 این سرویس که از ابتکارات همراه نور در عرصه نشر الکترونیک محسوب می‌­شود و وجه تمایز آن با سایر کتاب‌خوان‌های موجود در بازار است، با روشی مشابه کتابخانه­‌های عمومی، کاربران را عضو کرده و در مدت عضویت، به آنان اجازه مشاهده، دانلود، مطالعه و پژوهش بر روی کتاب­‌های موجود را می­‌دهد.

پیش­‌بینی می­‌شود، این خدمت به دلیل کاهش قیمت تمام شده مراجعه به کتاب مورد استقبال عموم کاربران خصوصا پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته و به سرویس محبوب کاربران تبدیل شود.

فروش نسخه دیجیتال کتاب

این خدمت در روشی مشابه سایر کتاب‌خوان‌­های موجود در بازار، نسخه دیجیتال کتاب را با قیمتی بسیار پایین­‌تر از قیمت نسخه کاغذی آن ارائه می­‌کند. کاربران با خرید یک کتاب در این سرویس برای همیشه مالک آن شده و در هر زمانی بخواهند می­‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کارشناسان حوزه فرهنگ معتقدند که این خدمت، مطالعه‌کنندگان حرفه‌­ای را جذب خود خواهد کرد. تجربه نشان داده، علاقه‌­مندان به کتاب اشتهای فراوانی برای پر کردن قفسه کتاب مجازیشان با کتاب­‌های دوست‌داشتنی خود دارند.

کاربران همراه نور، کتاب­‌های داغ روز را در این بخش دنبال خواهند کرد.

بسترهای ارائه همراه نور

  • اپلیکیشن همراه اندرویدی (مناسب برای مطالعه)
  • اپلیکیشن همراه IOS (به زودی)
  • نرم‌افزار ویندوزی (مناسب برای تحقیق و پژوهش)
  • پایگاه همراه نور (پشتیبان و هم‌گام­‌کننده سایر نسخه‌ها)

این کتابخانه در وبسایت زیر در دسترس است:  Hamrahnoor.ir

کد N1842146

وبگردی