آفتاب

مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شرکت‌های دولتی تقویت شود

مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شرکت‌های دولتی تقویت شود

معاون امور هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: فراهم کردن زمینه برای مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی سبب تقویت بخش دولتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر اسدالله رازانی در سومین جلسه کشوری معرفی شرکت‌های قابل واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار کرد: شستا از سال ۱۳۶۵ تاکنون سعی کرده منابعی را به سرمایه خود بیفزاید و بخش‌هایی به تعدادی از واحدهای شستا وارد شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدها را دولت به عنوان رد دیون واگذار کرده است، افزود: بیشتر این واحدها بنا بر تصمیم دولت مبنی بر خروج این واحدها واگذار شده است.

معاون امور هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به سیاستی برای خروج ترسیم تعدادی از واحدهای مجموعه شستا، بیان کرد: خروج واحدهایی که یا در محور استراتژی شستا نبودند یا کم بازده بودند و یا واحدهای کوچک مقیاس در اولویت این برنامه قرار گرفت. رازانی با بیان اینکه فرآیند خروج این واحدها از درون شستا از ابتدای دولت دوازدهم به عنوان تکلیف از سوی رئیس جمهور بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی واگذار شد، عنوان کرد: شستا در راستای تقویت واقعی بخش خصوصی نسبت به واگذاری تعدادی از واحدهای خود اقدام کرده است و استان فارس سومین استان کشور است که با توجه به میزان سرمایه شستا برای جلسه و بررسی این موضوع تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی با توسعه شرکت‌های خصوصی مخالفت و در برابر این توسعه و رشد ایستادگی کردند، اظهار کرد: دولت دوازدهم با توجه به این مقاومت‌ها تصمیم گرفت این اقدام را از بدنه دولت آغاز کند بنابراین برای خروج تعدادی از واحدهای شستا و واگذاری آنها به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.معاون امور هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه سود بیشتر در واحدهایی است که بخش خصوصی با ما شریک است، افزود: این تجربه موفق مشارکت با بخش خصوصی است.

رازانی با اشاره به اینکه مجموعه شستا به بدنه دولت وابسته است، تصریح کرد: نحوه مدیریت و تصمیم‌گیری در این شرکت‌ها مشکلاتی است که مجموعه واحدهای شستا در سال‌های اخیر از آن رنج برده است.

کد N1842133

وبگردی