آفتاب

10 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های بانک‌ها واگذار شد/ یکی از بزرگترین واگذاری های دولت طی چند روز آینده انجام می‌شود

10 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های بانک‌ها واگذار شد/ یکی از بزرگترین واگذاری های دولت طی چند روز آینده انجام می‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی رد دیون و واگذاری دارایی‌های مازاد را جزو برنامه‌های آتی دولت دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد:‌ ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 یک انقلاب اقتصادی بود که هدف آن پویایی اقتصاد با کاهش تصدی‌گری دولت و مردمی‌سازی اقتصاد بود که بخشی از آن در قالب سهام عدالت نمایان است.

وی افزود: سازماندهی سهام عدالت قبل از دولت یازدهم مشخص نبود و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم برای رسیدن به اهداف بالادستی و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است. در حال حاضر 49 میلیون نفر سهامدار هستند که سود آن را دریافت می‌کنند، البته نباید ارزش سهام عدالت را به میزان سود تقلیل داد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: واحدهای اقتصادی تخصیص یافته سهام از میزان سودآوری بالایی برخوردار بودند که انشاالله با لایحه‌ای که به مجلس داده‌ایم وضعیت نقل و انتقال سهام نیز مشخص خواهد شد.

وی افزود: برای مردمی‌سازی اقتصاد دو برنامه اجرا خواهد شد ابتدا رد دیون است که بزرگترین واگذاری‌ها و مزایده‌ها در قالب آن صورت می‌گیرد. روند واگذاری‌ها به صورت جدی توسط دولت پیگیری می‌شود تا تصدی‌گری دولت کاهش یابد و وزارت اقتصاد وظیفه دارد تا از طریق بورس و سازمان خصوصی سازی این کار را پیاده کند.

کرباسیان برنامه دوم دولت را واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها اعلام کرد و گفت:‌ 10 هزار میلیارد تومان در قالب قانون از دارایی‌های بانک‌ها واگذار شده که این  روند در آینده افزایش خواهد یافت و دولت به دنبال کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها و جلوگیری از رقابت دولت با مردم در اقتصاد است.

وی ابراز امیداوری کرد که در سال آینده نقل و انتقال سهام عدالت در قالب قانون اجرایی شود.

کد N1841827

وبگردی