آفتاب

قاعده اکران باید به شکلی اصلاح شود که مخاطبان بالقوه؛ بالفعل شوند

قاعده اکران باید به شکلی اصلاح شود که مخاطبان بالقوه؛ بالفعل شوند

محمدمهدی حیدریان گفت: نظارت در سازمان سینمایی هدفمند و اصلاح شده است. نظام اکران جزء مواردی بود که اشکالاتی داشت و رها شدن اکران به صرف ایجاد منافع کوتاه‌مدت اقتصادی درست نیست لذا باید قاعده اکران به شکلی اصلاح شود که مخاطبان بالقوه؛ بالفعل شوند.

محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) در نشست خبری صبح امروز خود گفت: سینما نیاز به یک برنامه مدون مشخص دارد و باید تک تک واحدهای صنفی و دولتی در یک راستا و هم‌افزا باشند لذا یک برنامه جامع تدوین شد که تا آخر هفته عرضه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هیچ اقدامی در سازمان سینمایی نباید خارج از برنامه جامع باشد، افزود: در سال گذشته تلاش کردیم تصدی‌گری را در دولت کم کنیم و اجرا را به بخش خصوصی بدهیم و صنف را تقویت کنیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: نظارت در سازمان سینمایی هدفمند و اصلاح شده است. نظام اکران جزء مواردی بود که اشکالاتی داشت و رها شدن اکران به صرف ایجاد منافع کوتاه‌مدت اقتصادی درست نیست لذا باید قاعده اکران به شکلی اصلاح شود که مخاطبان بالقوه؛ بالفعل شوند.

حیدریان گفت: در سال گذشته هر سه روز یک سالن سینما به ظرفیت سینمایی کشور اضافه شد و البته تقریبا هر سه روز یک فیلم ساخته شد و تعداد تولید هم بالاتر رفت.

وی با اشاره به بحث‌های رایج در سینما در حوزه پروانه‌های ساخت و نمایش گفت: در بحث پروانه ساخت باید بحث امنیت شغلی نیز مورد توجه قرار بگیرد. پروانه ساخت در دو مرحله صادر می‌شود. یک مرحله موافقت اصولی است و بعد باتوجه به تهیه‌کننده‌ای که مسئول است، پروانه ساخت صادر می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: نظام ارتباطی بین سازمان سینمایی و صنوف اصلاح می‌شود.  باید همه اختلافات در حوزه فرهنگ و سینما در داخل صنوف حل شود لذا شورای صیانت در داخل خانه سینما تشکیل می‌شود.

کد N1841805

وبگردی