آفتاب

توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تا زمان دیدار ترامپ با کیم/ پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی/ اظهارات مادر امیر قطر درباره محاصره

توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تا زمان دیدار ترامپ با کیم/ پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی/ اظهارات مادر امیر قطر درباره محاصره

اظهارنظر مادر امیر قطر درباره محاصره این کشور از سوی کشورهای عربی، توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تا زمان دیدار رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ و محکومیت ۱۰ عضو سابق اخوان‌المسلمین مصر به اعدام از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد پیونگ‌یانگ با توقف آزمایش‌های موشکی خود تا زمان دیدار رهبران دو کشور، موافقت کرده است.

- دادگاهی در مصر ۱۰ عضو سابق اخوان‌المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

- نماینده تجاری رییس‌جمهوری آمریکا با مقام‌های اروپایی و ژاپنی دیدار کرد و طرف‌ها وضع تعرفه وارداتی ایالات متحده روی فولاد و آلومینیوم را بررسی کردند.

- «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا گفت که همتای چینی وی از استراتژی واشنگتن در حل دیپلماتیک مساله شبه جزیره کره، حمایت می‌کند.

- ارتش سوریه با تشدید عملیات نظامی خود در غوطه شرقی، در این منطقه دست به پیشروی زده و توانسته است ارتباط شمال و جنوب این منطقه را قطع کند.

- در پی کشته شدن یک خبرنگار در اسلواکی، گروهی از شهروندان این کشور در اعتراض به این رویداد تظاهراتی ضددولتی برگزار کردند.

- رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق هشدار داد، داعش برای حمله به شهر سامرا در شمال این کشور که شامل تعدادی از اماکن مقدس شیعیان است، توطئه‌چینی می‌کند.

- «مولود چاوش اغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت تصمیم آنکارا برای خریداری سامانه دفاع هوایی S-۴۰۰ از روسیه به دلیل خودداری هم‌پیمانانش در ناتو به ویژه آمریکا در فروختن تسلیحات پیشرفته به ترکیه اتخاذ شده است.

- برخی منابع آگاه در شهر عفرین از فرار رهبران گروه‌های ی‌.‌پ‌.ک و پ.ک.ک از این شهر همزمان با رسیدن نیروهای عملیات «شاخه زیتون» وابسته به ارتش ترکیه به ورودی‌های عفرین خبر دادند.

- «موزه بنت ناصر» مادر امیر قطر گفت: تعدادی از خانواده‌های ما در عربستان، بحرین و امارات زندگی می‌کنند و آن‌ها نمی‌توانند این روابط را نادیده بگیرند حتی با وجود محاصره ما هرگز نمی‌توانند ژن ما را محو کنند.

- «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد، کابینه‌اش به دنبال ساخت یک عراق قدرتمند است که به دیگر کشورها تعرض نمی‌کند و به قانون اساسی که مانع از تعرض به حقوق کشورهای همسایه می‌شود، پایبند است.

 

کد N1841735

وبگردی