آفتاب
در آئین اختتامیه معرفی شدند؛

برگزیدگان جشنواره هفتم بازی رایانه‌ای تهران/ سالی بدون بازی برتر!

برگزیدگان جشنواره هفتم بازی رایانه‌ای تهران/ سالی بدون بازی برتر!

برگزیدگان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در حالی در آئین اختتامیه این رویداد معرفی شدند که بنابر نظر داوران هیچ یک از بازی‌ها نتوانست عنوان «بازی سال» را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شنبه شب ۱۹ اسفندماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد.

بنابر اعلام رأی هیأت داوران برگزیدگان این دوره از جشنواره به شرح زیر مورد تقدیر قرار گرفتند؛

ژانر استراتژی و مدیریتی

از میان بازی‌های «مزرعه بهاری»، «باباپز»، «آمازیا» و «هردنبیل» بعنوان نامزدهای این بخش، بازی «مزرعه بهاری» محصول شرکت پیشگامان یارا کیش به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

ژانر اکشن

«خروس جنگی: تاج و تخت»، «هزار مشتان»، «مبارزه در خلیج عدن» و «آشوب در مزرعه» نامزدهای این بخش بودند که از میان آن‌ها بازی «خروس جنگی؛ تاج و تخت» محصول پیشگامان یارا کیش به عنوان برگزیده معرفی شد.

در این بخش بازی «ایران ۵۷» محصول شرکت رسانا شکوه کویر دیپلم افتخار دریافت کرد.

ژانر ساده

«امیرو ماهی بگیر»، «پاپالند: فرار کله‌ها»، «فیشیمو»، «تاکسیدو» و «نجات قلعه» پنج بازی نامزد شده در این ژانر بودند که از میان آن‌ها غزال زرین بهترین بازی به «امیرو ماهی‌بگیر» محصول استودیو ناتیلوس اهدا شد.

ژانرسکوبازی

از میان بازی‌های «Unsight»، «سانجو فرار»، ‌ «دیرین دیرین دختر پادشاه»، «The Paradox» و «قیصر انتقام» بازی «Unsight» محصول شرکت سورنا پردلزش آریا به‌عنوان برترین بازی در ژانر سکوبازی معرفی شد.

ژانر ماجرایی

بازی «بال‌های تاریک ۲» محصول شرکت لکسیپ گیمز توانست غزال زرین این بخش را در رقابت با بازی‌های «داستان‌های خاله قزی»، «کلوپ کاراگاهان»، «سایه روشن: تابستان سیاه» و «آناهیتا» از آن خود کند.

از نظر هیأت داوران در ژانر نفش آفرینی هیچ بازی‌ای نتوانست عنوان برگزیده را به دست بیاورد.

ژانر ورزشی

«جی‌تی: کلوپ سرعت»، «هشت» و «ماشین آنلاین» سه نامزد اصلی این بخش بودند که از میان آن‌ها بازی «جی تی کلوپ سرعت» محصول استودیو کینگ کد، موفق به دریافت دیپلم افتخار شد و غزال زرین به هیچ بازی‌سازی نرسید.

دستاورد فنی

در بخش دستاورد فنی بازی‌های «امیرو ماهی بگیر»، «مزرعه بهاری»، «کابوس دشمن» و «خروس جنگی: تاج و تخت» به‌عنوان نامزدهای نهایی اعلام شدند که غزال زرین این بخش به بازی «امیرو ماهی بگیر» اهدا شد و بازی «مزرعه بهاری» دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کرد.

دستاورد هنری سه بعدی

از میان بازی‌های «هردنبیل»، «نجات قلعه»، «مبارزه در خلیج عدن»، «فوتبال رانر» و «خاک» غزال زرین برترین دستاورد هنری سه‌بعدی به بازی «خاک» اهدا شد و دپیلم افتخار این بخش به «هردنبیل» رسید.                

دستاورد هنری دو بعدی

غزال زرین برترین دستاورد هنری دو بعدی از میان بازی‌های «مزرعه بهاری»، «فیشیمو»، خروس جنگی: تاج و تخت»، «داستان‌های خاله قزی»، «پاپالند» و «مدافعان آزادی» به بازی «مزرعه بهاری» اهدا شد و بازی «فیشیمو» دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کرد.

دستاورد طراحی بازی

بازی‌های «Unsight»، «امیرو ماهی بگیر»، «هزارمشتان»، «پاپالند»، ‌ «Space Z»، ‌ «الکترون» و «آمازیا» نامزدهای برترین دستاورد طراحی بازی بودند که از میان آن‌ها «Unsight» غزال زرین را از آن خود کرد و دیپلم افتخار به «امیرو ماهی بگیر» اهدا شد.

دستاورد موسیقی

«فیشیمو»، «خروس جنگی»، «داستان‌های خاله قزی»، «پاپالند»، «سایه روشن» و «آمیرزا» نامزدهای بخش دستاورد موسیقی بودند که غزال زرین این بخش به «خروس جنگی: تاج و تخت» رسید و «سایه روشن:تابستان سیاه» دیپلم افتخار گرفت.              

دستاورد صدا

از میان بازی‌های «آشوب در مزرعه»، «سایه روشن»، «خاله قزی»، «مزرعه بهاری»، «امیرو ماهی بگیر» و «خروس جنگی: تاج و تخت» بازی «مزرعه بهاری» غزال زرین و «آشوی در مزرعه» دیپلم  افتخار بخش دستاورد صدا را از آن خود کردند.                  

دستاورد دوبله

در بخش دستاورد دوبله بازی‌های «بالهای تاریک ۲»، «کلوپ کاراگاهان»، «سایه روشن»، «داستان‌های خاله قزی» و «مهدیار ۲» نامزد بودند که از میان آن‌ها تنها «سایه روشن» موفق به کسب دیپلم افتخار شد و غزال زرین به هیچ بازی‌ای اهدا نشد.

داوران در بخش برترین بازی‌نامه هم هیچ بازی‌ای را به‌عنوان برگزیده معرفی نکردند.

دستاورد داستان بازی

در زمینه برترین بازی‌ها در دستاورد داستان بازی، چهار بازی «بالهای تاریک ۲»، ‌ «مزرعه بهاری»، «کلوپ کاراگاهان» و «آناهیتا» نامزد بودند که بازی «مزرعه بهاری» غزال زرین این بخش را گرفت. «کلوپ کاراگاهان» هم توانست دیپلم افتخار این بخش را از آن خود کند.                                      

بهترین بازی ایرانی از نگاه مردم

در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران بازی «منچرز» (منچ آنلاین) به‌عنوان برترین بازی ایرانی از نگاه مردم انتخاب شد و غزال زرین این بخش را از آن خود کرد.

بهترین بازی فرهنگی

بازی «ایران ۵۷» محصول شرکت رسانا شکوه کویر هم به‌عنوان بهترین بازی فرهنگی سال توانست غزال زرین را به دست آورد.

هیأت داوران در دو بخش بهترین بازی‌ سال و بهترین بازی از نظر داوران خارجی هیچ بازی‌ای را معرفی نکردند.

کد N1841591

وبگردی