آفتاب
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران تشریح کرد؛

راهکارهای شهرداری تهران برای مبارزه با سفید بالک‌ها

راهکارهای شهرداری تهران برای مبارزه با سفید بالک‌ها

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری، اقدامات صورت گرفته و برنامه های شهرداری تهران برای مبارزه با سفید بالک‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد مختاری با اشاره به اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در مقابل سفید بالک‌ها، اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ دستورالعمل‌های لازم در مورد این آفت به مناطق ابلاغ و توسط ناظران عالی سازمان بوستان‌ها، با هماهنگی محققان موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور به‌صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های زون بندی شده پراکنش سفید بالک‌ها به تفکیک نواحی در کلیه مناطق ۲۲ گانه تهیه و کاشت درختان غالب میزبان ممنوع شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری از تشکیل جلسات کمیته سفید بالک و هم‌اندیشی مسئولان گیاه‌پزشکی مناطق ۲۲ گانه، خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی سازمان پسماند و خدمات شهری برگ‌های آلوده به فرم زمستان گذران این آفت، جمع‌آوری و معدوم می‌شوند. همچنین مکاتبات لازم اداری با مراکز خصوصی، نیمه‌خصوصی و ارگان‌های نظامی، سیاسی، درمانی، آموزشی، مجتمع‌های مسکونی و... و. در انجام اقدامات لازم، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: جمع‌آوری، بسته‌بندی، حمل و معدوم‌سازی برگ‌های خزان شده و آلوده به فرم زمستان گذران این آفت، هرس پاجوش، تنه‌جوش و ریشه جوش درختان میزبان و هرس زمستانه درختان و درختچه‌های غالب میزبان سفید بالک نیز ازجمله اقدامات زراعی برای مبارزه با این آفت است.

مختاری تصریح کرد: آبشویی درختان و درختچه‌های آلوده، نصب و تعویض تله، حذف سرشاخه‌های درختان آلوده به مراحل زیستی آفت، حمایت از حشرات مفید با کاهش استفاده از سموم شیمیایی، جمع‌آوری و حمایت از حشرات پارازیتوئیدکننده (زنبور و کفشدوزک) در شرایط طبیعی و آزمایشگاهی، روغن پاشی زمستانی درختان میزبان و کاربرد سموم گیاهی در کانون‌های آلوده در دستور کار قرار دارد.

کد N1841543

وبگردی