آفتاب

از رئیس‌جمهور انتظار داشتیم در جلوگیری از تضییع حقوق کارگران کوشا باشد

از رئیس‌جمهور انتظار داشتیم در جلوگیری از تضییع حقوق کارگران کوشا باشد

«عبدالرضا قالبی» واریز حق بیمه کارگران به خرانه دولت را ظلمی بزرگ در حق جامعه کارگری کشور دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا قالبی (عضو هیئت اجرایی خانه کارگر غرب تهران) واریز حق بیمه کارگران به خرانه دولت را ظلمی بزرگ در حق جامعه کارگری کشور دانست.

وی با اشاره به موضوع واریز حق بیمه کارگران به خزانه‌داری کل کشور در قالب بند ز تبصره ۷ بودجه سال ۹۷ بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است که منابع آن از حق بیمه پرداختی کارگران و کارفرمایان تأمین می‌شود. از این رو این منابع به مثابه حق‌الناس است که برداشت بدون اجازه صاحبان این حق (یعنی کارگران) از آن، ظلم و اجحافی بزرگ در حق جامعه کارگری کشور خواهد بود.

نماینده اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بخش احمدآباد مستوفی با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سبب رأی دادن به این بند از لایحه بودجه عنوان داشت: جای تأسف دارد که با لابی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، ۱۰۱ نفر از مخالفان این طرح رضایت می‌دهند در رأی‌گیری حضور نداشته باشند. یقیناً جامعه کارگری کشور این موضوع را فراموش نمی‌کند و در انتخابات آینده مجلس به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

رییس شورای شهر احمدآباد مستوفی خطاب به رئیس جمهوری، گفت: در دو انتخاباتی که دولت‌های یازدهم و دوازدهم روی کار آمده‌اند، جامعه کارگری کشور بیشترین نقش را ایفا کرده و تمام قد به حمایت از جنابعالی و دولت تدبیر و امید پرداخته است و انتظار این بود که این دولت در پاسخ، در پیگیری مطالبات کارگران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشاتر باشد نه اینکه با همراهی مجلس در منابع مالی آنان دست ببرد.

وی در پایان خواستار اصلاح این بند از لایحه بودجه به سود جامعه کارگری ۴۲ میلیون نفری کشور شد.

کد N1841486

وبگردی