آفتاب

نمایشِ عکس‌های مریم زندی در موزه لاکما و دانشگاه کالیفرنیای شمالی

نمایشِ عکس‌های مریم زندی در موزه لاکما و دانشگاه کالیفرنیای شمالی

مریم زندی گفت: اواخر اردیبهشت‌ماه سال 97 در موزه لاکمای لس‌آنجلس، نمایشگاهی از عکس‌های انقلاب 57 برگزار می‌شود. این موزه تعدادی از عکس‌های انقلاب را از من خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم زندی از برگزاری دو نمایشگاه از عکس‌هایش در خارجِ کشور خبر داد و گفت: یکی از این نمایشگاه‌ها، در هفته‌ی اول نوروز در دانشگاه کالیفرنیای شمالی در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. این نمایشگاه، از سری عکس‌های چهره‌های موسیقی معاصر ایران خواهد بود. این برنامه را دانشجویان ایرانی این دانشگاه ترتیب داده‌اند.

این عکاس ادامه داد: طبق گفته‌ی آن‌ها این نمایشگاه در راستای آشنایی غربی‌ها با مردم و هنرمندان ایرانی برگزار می‌شود. در انتخاب هنرمندان با هم مشورت داشتیم. هنرمندانی انتخاب می‌شدند که موسیقی‌هایشان در دسترس آن‌ها بود. عکس‌هایی از محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی، کیهان کلهر، ملیحه سعیدی، کریستوف رضاعی، پیمان یزدانیان، هوشیار خیام، نادر مشایخی، جلال ذوالفنون، پری زنگنه، لیلی افشار، پژمان حدادی، همایون خرم و تعدادی دیگر از خوانندگان ایرانی در ابعاد 50 در 50 به نمایش درمی‌آید.  

زندی درباره‌ی نمایشگاهِ دیگرش نیز گفت: در ماه می (اواخر اردیبهشت‌ماه سال 97) در موزه لاکمای لس آنجلس، نمایشگاهی از عکس‌های انقلاب 57 برگزار می‌شود. این موزه تعدادی از عکس‌های انقلاب را از من خریداری کرده است.

او در خصوص عکس‌هایی که موزه‌ی لاکما انتخاب کرده، توضیح داد و گفت: عکس‌هایی که لاکما از من خریداری کرده بیشتر عکس‌هایی است که واکنش مردم را به شاه نشان می‌دهد؛ درواقع تأکیدشان بر عکس‌هایی بود که بازخورد رفتار مردم نسبت به عکس‌های شاه در تجمعات را نشان می‌داد. هم‌چنین عکس‌هایی از تجمعات مردم در خیابان نیز در این میان دیده می‌شود.

او افزود: خود من عکس‌ها را برای آن‌ها چاپ کردم و در ابعادی که مدنظرم بود با امضا و مهر خودم برایشان فرستادم. دو سال و نیم است که موزه لاکما روی این پروژه مشغول کار است و طی این دو سال مدام برای آن‌ها عکس ‌فرستادم و در حال بررسی و انتخاب عکس‌ها بودیم.

مراسمی تحت عنوانِ «شب هنرمندان موسیقی معاصر ایران» در تالار فرودسیِ خانه اندیشمندان علوم انسانی به همت مجله بخارا به مناسبت انتشار کتاب «سیمایی از هنرمندان موسیقی معاصر ایران» اثر مریم زندی چهارشنبه 23 اسفندماه 1396 برگزار خواهد شد. در این مراسم، محمدرضا درویشی (موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی)، محمودرضا بهمن‌پور (مدیر مؤسسه چاپ و نشر نظر)، علی دهباشی (سردبیر مجله بخارا) و مریم زندی به سخنرانی درباره‌ی این کتاب خواهند پرداخت.

کد N1841029

وبگردی