آفتاب

بازداشت معترضان به سفارت ایران در لندن/ ادعای اردوغان درباره عفرین/ اظهار نظر ترامپ درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی

بازداشت معترضان به سفارت ایران در لندن/ ادعای اردوغان درباره عفرین/ اظهار نظر ترامپ درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی

بازداشت معترضان به سفارت ایران در لندن، ادعای رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر محاصره منطقه عفرین از سوی ارتش این کشور و اظهارنظر توییتری رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدار با رهبر کره‌شمالی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -سخنگوی پلیس انگلیس تأیید کرد که چهار نفر از متعرضان به سفارت ایران در لندن دستگیر شده‌اند و کسی در این حادثه آسیبی ندیده است.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مدعی شد نظامیان این کشور شهر عفرین در شمال سوریه را محاصره کرده‌اند.

- دیوان عالی ترکیه در حکمی اعلام کرد که سردبیر سابق روزنامه جمهوریت باید به اتهام جاسوسی محاکمه شود.

- کاخ‌سفید اعلام کرده است دیداری میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی شکل نخواهد گرفت مگر پیونگ‌یانگ ابتدا گامی جدی در جهت غیر هسته‌ای شدن بردارد.

- لندن و ریاض بیانیه‌ای مشترکی در پایان سفر ولیعهد سعودی به انگلیس صادر کرده‌اند که در آن اتهام‌های بی‌اساسی نیز علیه ایران مطرح شده است.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت: واشنگتن تلاش می‌کند پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و آمریکا در ماه مه پیشرفتی در زمینه حل این بحران حاصل شود.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورآمریکا در توئیتر نوشت توافق با کره‌شمالی، در صورت تکمیل، «توافقی بسیار خوب» برای جهان خواهد بود.

-وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته که کشورش متعهد است امنیت رژیم اسرائیل را در برابر موشک‌های ایران حفظ کند.

- «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای درباره سفرش به تهران و گفت‌وگو با مقام‌های ایران، درباره مسائل مختلف توضیحاتی ارائه کرده است.

کد N1840977

وبگردی