آفتاب

انجام روال اداری بازگشایی مرز «کوزه رش» از سوی ایران و ترکیه

انجام روال اداری بازگشایی مرز «کوزه رش» از سوی ایران و ترکیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در طول سال 96 درخواست مردم در زمینه بازگشایی مرز «کوزه رش» در سطح ریاست‌های جمهوری و وزرای خارجه دو کشور ایران و ترکیه پیگیری شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در طول سال 96 درخواست مردم در زمینه بازگشایی مرز «کوزه رش» در سطح ریاست‌های جمهوری و وزرای خارجه دو کشور ایران و ترکیه پیگیری شده است.

به گزارش ایسنا، شهروز برزگر کلشانی در همایش تجلیل از بانوان نمونه بخش کوهسار سلماس که بمناسبت میلاد خانم فاطمه زهرا(س) و باحضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی روستای چهریق بخش کوهسار این شهرستان برگزار شد،‌ با اشاره به جایگاه زنان خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاهی که دین اسلام و مسلمانان و مردم ایران به زن قائل هستند در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود.

وی بیان کرد: امروز بسترهای لازم در جامعه برای فعالیت اجتماعی زنان کشورمان و بانوان فعال در جامعه فراهم است و در مجلس هم قوانین خوبی برای فعالیت زنان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست و هم بانوانی که دوست دارند فعالیت اقتصادی انجام دهند در حال مهیا شدن است.

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی گفت: 10هزارمیلیارد تومان برای توسعه روستاهای مرزنشین دربودجه سال97 پیش‌بینی شده و امیدواریم بتوانیم با تحقق این بودجه پاسخی به نیازهای برحق مردم این روستاها بدهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین درخصوص مطالبه مردم و زنان مرزنشین سلماس درخصوص بازگشایی مرز «کوزه رش » سلماس تصریح کرد: تا قبل از آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی هیچ مقام رسمی از طرف ترکیه و ایران در خصوص مرز « کوزه رش » سلماس مذاکره رسمی نداشته‌اند و رفت و آمدهای مسئولین دوطرف غیررسمی بود و در سطح ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه مطرح نشده بود اما در طول سال 96 به وضوح شاهد مطرح شدن این درخواست بحق مردم در سطح ریاست‌های جمهوری و وزرای خارجه دو کشور هستیم و هم‌اکنون روال اداری بازگشایی این مرز از سوی دو طرف در حال انجام است.

نماینده مردم سلماس با اشاره به پروژه‌های گازرسانی به روستاهای بخش کوهسار سلماس افزود: تا کنون عملیات اجرایی گازرسانی به 23 روستای این بخش آغاز شده است و در تیرماه سال 97 نیز گازرسانی به 60 روستای دیگر این بخش کلنگ زنی و آغاز خواهد شد. طبیعت بکر این بخش می‌تواند به محلی توریستی تبدیل شود و هنر شیرزنان بخش کوهسار را نه تنها به رخ ایرانیان بلکه به تمام جهانیان بکشد تا نشان دهیم این بخش قهرمان ومرزنشین سلماس چه صنایع دستی باارزش و سنت‌های بومی و محلی دیرینه‌ای دارد که نسل به نسل و سینه به سینه به زمان حاضر منتقل شده است.

انتهای پیام

  • برچسب‌ها:
    • ایران و ترکیه
    • مرز کوزه رش
    کد N1840614

    وبگردی