آفتاب

ایران و تایلند، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه سلامت امضا کردند

ایران و تایلند، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه سلامت امضا کردند

همشهری آنلاین: ایران و تایلند، تفاهمنامه جامع همکاری در زمینه سلامت امضا کردند.

به گزارش همشهري آنلاين،  سید حسن هاشمی ، در دیدار با پیاساکول وزیر بهداشت عمومی تایلند و امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری بین ایران و تایلند در زمینه‌های دارو، تجهیزات پزشکی، بهداشت، تحقیق و توسعه سلامت و تولید واکسن، اظهار داشت: نظام‌های سلامت ایران و تایلند اشتراکات زیادی دارند که امکان استفاده از ظرفیت آن وجود دارد و امیدوارم با همکاری‌های مشترک، شاهد ارتقای نظام سلامت دو کشور باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در 5 سال گذشته، اقدامات بسیار خوبی در زمینه پوشش همگانی سلامت در کشور انجام شده و امروز بیش از 92 درصد از مردم ایران، تحت پوشش بیمه هستند و 50 درصد از آنها کاملا رایگان بیمه شده اند.

هاشمی با اشاره به وجود 900 بیمارستان، 30 هزار خانه بهداشت، 6 هزار پایگاه سلامت و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور، اظهار داشت: حدود 80 درصد از این خدمات، توسط دولت ارائه می‌شود که این یکی از نقاط ضعف ما است و برای خرید راهبردی خدمات از بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بجای تصدی گری، سیاستگذاری و نظارت وزارت بهداشت را تقویت کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی و 600 مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی وجود دارد و 250 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: رتبه ایران در تولید علم در حوزه نشر مقالات در منطقه اول و رتبه ما بر اساس نمایه بین المللی ISI در دنیا شانزدهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 96 درصد از دارو و 35 درصد از تجهیزات مورد نیاز ایران، در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: از همکاری‌های مشترک بین وزارت بهداشت ایران و تایلند در دوران گذشته تشکر ‌کنم و همکاران ما در قالب این همکاری‌ها، درس‌های خوبی از نظام سلامت تایلند آموختند و بخشی از آن را در کشور اجرا کردند.

هاشمی سفر همتای تایلندی خود به ایران را در تقویت و توسعه روابط دو کشور بسیار مهم و موثر عنوان کرد و از آمادگی کامل ایران برای توسعه روابط در حوزه بهداشت و درمان با تایلتد خبر داد.

کد N1840066

وبگردی