آفتاب

برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اوکراین

برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اوکراین

نمایندگان ایران و اوکراین در خصوص زمان برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و همچنین پیگیری اسناد و مدارکی که قرار است در طول برگزاری این اجلاس به امضاء برسد،بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، در دیدار سرگی بوردیلیک سفیر فوق العاده و تام الاختیار کشور اوکراین در جمهوری اسلامی ایران با هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی که در محل این وزارت برگزار شد، در خصوص زمان برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین دو کشور که مسئولیت آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می باشد،بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار همچنین، پیگیری آخرین وضعیت روابط دو کشور در قالب اجلاس کمیسیون مشترک و پیگیری اسناد و مدارکی که قرار است در طول برگزاری اجلاس بین دو کشور به امضاء برسد، مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، تاکنون ۶ دور اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اوکراین برگزار شده است که چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور اوکراین در سال ۱۳۸۳ در شهر «کی یف» برگزار و بعد از یک دوره ۱۲ ساله سرانجام، پنجمین نشست کمیسیون مشترک در تاریخ ۱۵ الی ۱۸ اسفند ماه ۹۴ با حضور هیات عالی رتبه ای از اوکراین به ریاست معاون نخست وزیر و وزیر انرژی این کشور با میزبانی وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد.

یادداشت تفاهم همکاری امضا شده در پایان کمیسیون مذکور از سوی طرف اوکراینی به عنوان نقشه راه برای همکاری های دو کشور تعیین گردید.

ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز در کی یف پایتخت اوکراین در تاریخ ۱۹ الی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

طی سال گذشته و از زمان تشکیل اجلاس ششم کمیسیون مشترک، روابط دو کشور شاهد تحولات مثبتی بوده و چندین جلسه کارگروه در بخش حمل و نقل، همکاری های بانکی، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری و نشست مشترک کنسولی تشکیل شده است.

کد N1839103

وبگردی