آفتاب

صدور مجوز تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و درمان بازنشستگان فولاد

صدور مجوز تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و درمان بازنشستگان فولاد

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و درمان بازنشستگان فولاد اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی ایردهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، بند الحاقی ۴ تبصره ۶ را به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر این اساس، مقرر شد، سود سهام صندوق بازنشستگی فولاد در شرکت دخانیات ایران در سقف هزار میلیارد ریال پس از واریز به صندوق بازنشستگی فولاد صرف پرداخت حقوق و درمان بازنشستگان می‌شود.

نمایندگان در بند الحاقی ۵ نیز ردیف درآمدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی در سال آینده را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بند الحاقی ۱۱ تبصره ۶ که در آن پیش‌بینی شده بود درآمد حاصل از همسازن‌سازی حقوق بازنشستگان صرف توسعه این طرح شود را از متن بودجه حذف کردند. همچنین در بند الحاقی ۱۲ و برای تامین نظر شورای نگهبان، سقف ۲۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی تعیین شد.

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز مجلس، در بند الحاقی ۱۴ تبصره ۶، ردیف مربوط به واریز سود ۶۰ درصدی واردات خودرو را تعیین کردند.

علاوه بر آن، در بند «د» تبصره ۷، ردیف درآمدی و هزینه‌ای مربوط به مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب مشخص شد.

کد N1838900

وبگردی