آفتاب

بنیاد رودکی و کنسرواتوار دولتی مسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بنیاد رودکی و کنسرواتوار دولتی مسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بنیاد رودکی و کنسرواتوار دولتی مسکو در چارچوب توسعه روابط فرهنگی ایران و روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، در نخستین نشست کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کنسرواتوار دولتی مسکو به امضا رسید.

 این تفاهم‌نامه میان علی اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی) و آلکساندر سرگییویچ ساکولوف (رئیس کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو) در ساختمان وزارت فرهنگ روسیه امضا شد.

موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری متقابل در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و تولید و اجرای آثار فاخر موسیقی است.

همکاری و مشارکت در انجام پژوهش‌های علمی در زمینه‌های مورد علاقه طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزش موسیقی در ایران و روسیه، مساعدت در تبادل استاد و هنرجوی موسیقی از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

مساعدت در برگزاری کنسرت‌های فاخر موسیقی ایران و روسیه، در دو کشور و مساعدت و همکاری در تولید و اجرای مشترک موسیقی از دیگر مواردی است که طرفین در خصوص گسترش همکاری‌ها به تفاهم رسیدند.

این تفاهم‌نامه در چارچوب چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در شهر مسکو به امضا رسید.

عباس خامه‌یار (معاون توسعه فرهنگی و بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و سرگئی آبروالین (معاون وزیر فرهنگ روسیه) ریاست نشست کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه را بر عهده داشتند.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه موسیقی، مسئولیت دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را بر عهده دارد.

کد N1838885

وبگردی