آفتاب

روایتی از توطئه‌های پشت پرده قدرت در بالاترین رده کلیسای کاتولیک رم

روایتی از توطئه‌های پشت پرده قدرت در بالاترین رده کلیسای کاتولیک رم

رمان «مجمع سری» نوشته رابرت هریس با ترجمه مهدی فیاضی‌کیا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «مجمع سری» نوشته رابرت هریس با ترجمه مهدی فیاضی‌کیا در نشر چترنگ منتشر شده است.

رمان «مجمع سری» روایتی داستانی است از توطئه‌های پشت پرده قدرت در بالاترین رده کلیسای کاتولیک رم. پاپ  در داستان درگذشته است و کاردینال‌هایی از گوشه و کنار جهان دورهم جمع شده‌اند تا برای او جانشین مشخص کنند. رمان طی هفتاد و دو ساعت داخل مرزهای محصور و نفس‌گیر اتاق‌های پشتی واتیکان اتفاق می‌افتد.

در مقدمه داستان آمده است:

در مجمع سری قهرمان، کاردینال لوملی، سرپرست مجمع کاردینال‌ها و مسئول ریاست بر مجمع سری است. در میان نامزدهای مقام پاپی، تدسکوی سنت‌گرا، ترمبلی جاه‌طلب اهل آمریکای شمالی و آدیمی آفریقایی با عقایدی سختگیرانه در باب زنان و ازدواج‌های نامرسوم حضور دارند. واتیکان‌شناسان بی‌شک به‌خوبی می‌دانند که هریک از این شخصیت‌ها تا چه اندازه شبیه به کدام کاردینال‌های واقعی هستند و حتی کسانی که به‌طور سرسری اخبار واتیکان را دنبال می‌کنند نیز لابد قادرند خطوط محوی از حداقل نیم‌دوجین شخصیت‌های مشهور را تشخیص بدهند. و در این جمع، ناگهان کاردینال دیگری از راه می‌رسد که کسی از او چیزی نشنیده است؛ وینسنت بنیتز، کاردینالی «In Pectore» (در قلب) یعنی به شکل محرمانه توسط پاپ منصوب شده تا هویتش محفوظ بماند. به این ترتیب، صحنه آماده نبرد نهایی می‌شود.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

پاپ از دنیا رفته است. پشت درهای بسته نمازخانه سیستین ۱۱۸ کاردینال از سراسر دنیا در مخفیانه‌ترین رای‌گیری جهان شرکت خواهند کرد. آنها مردانی منزه و پاکند ولی رقابت و جاه‌طلبی در آنها ریشه دوانده است و در طی ۷۲ ساعت آینده یکی از آنها به عنوان قدرتمندترین چهره مذهبی جهان انتخاب خواهد شد.

تازه امشب آن شبی بود که کسب و کار اصلی مجمع سری شروع می‌شد. هر چند روی کاغذ، حکم عالی پاپ کاردینال‌های انتخاب‌کننده را از ورودی به مباحثی از قبیل «هرگونه پیمان، توافق، قول یا تعهد» منع کرده و مجازات طرد از کلیسا را در نظر گرفته بود اما حالا دیگر بحث انتخابات بود و برای همین موضوع، موضوع علم حساب: «چه کسی می‌توانست ۷۹ رای را به دست بیاورد؟»

رمان «مجمع سری» نوشته رابرت هریس با ترجمه مهدی فیاضی‌کیا در ۳۴۷ صفحه و به قیمت ۳۱۰۰۰ تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

کد N1838682

وبگردی