آفتاب

شبه‌نظامیان کُرد سوری از جنگ علیه داعش عقب‌نشینی کرده‌اند

شبه‌نظامیان کُرد سوری از جنگ علیه داعش عقب‌نشینی کرده‌اند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در پی عملیات نظامی ترکیه موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه، شماری از شبه‎نظامیان کُرد سوری از جنگ علیه داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی، عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که عملیات نظامی ترکیه علیه مواضع «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در شمال سوریه، بر جنگ علیه داعش تاثیر منفی گذاشته است.

«رابرت مانینگ» سخنگوی پنتاگون، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد، توقف جنگ علیه داعش به این معناست که برخی از عملیات زمینی که «نیروهای دموکراتیک سوریه» انجام می‌دهند، موقتا به حال تعلیق درآمده است.

وی افزود، شدت حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری واشنگتن تحت تاثیر عملیات نظامی «شاخه زیتون» قرار نگرفته است و «نیروهای دموکراتیک سوریه» همچنان کنترل مناطق آزادشده از اشغال داعش را در دست دارند.

«آدریان رانکین گالووی» سخنگوی دیگر پنتاگون نیز خاطرنشان کرد، شماری از جنگجویان «قسد» از جنگ علیه عناصر داعش در رود فرات میانه عقب‌نشینی کرده و به مناطق دیگر و چه‌بسا به عفرین رفته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته قطعنامه آتش‌بس در سرتاسر سوریه را تصویب کرد ولی به‌رغم این مصوبه، ترکیه به عملیات نظامی در عفرین همچنان ادامه می‌دهد.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که متشکل از نیروهای کرد و عرب هستند، تحت حمایت ائتلاف آمریکایی در جنگ علیه داعش هستند. ترکیه این نیروها را مرتبط با حزب پ‌ک‌ک و تروریستی می‌داند.

کد N1838639

وبگردی