آفتاب

خلاء مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور مشهود است

خلاء مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور مشهود است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: خلاء مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور مشهود است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: خلاء مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور مشهود است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید عبدالعلی ذوالانواری در همایش کارآفرینی، مهارت و اشتغال که با حضور حمیدمهدی‌نیا و عباس برزگر از کارآفرینان برتر کشور و فریبا معصومی کارآفرین معلول برتر کشور برگزار شد، عنوان کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین مباحث در دنیای امروز است که همه اقشار به آن نیاز دارند.

وی عصر حاضر را عصر کارآفرینی نامید و افزود: در همه کشورهای دنیا بحث کارآفرینی بحث روز است و برگزاری دوره‌های کارآفرینی، استارت‌آپ‌ها حمایت از کارآفرینان برتر و فناوری‌های جدید که زمینه‌ساز کارآفرینی است مصداق‌های واقعی برای این مبحث هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: براساس آمار منتشر شده حدود 50 درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیاری از امور بزرگ را انجام می‌دهند و علیرغم اختراعات بزرگی که در دنیای امروز صورت می‌گیرد نام یک مخترع به مانند گذشته مطرح نمی شود، چراکه کار توسط گروه‌های مختلف و به صورت تیمی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اصل مهارت آموزی به عنوان یکی از مولفه‌های اشتغال بیان کرد: جوانان نباید به انتظار آگهی استخدام دولت بنشینند بلکه باید با مهارت آموزی بدون نیاز به اشتغال دولتی خود اشتغال‌آفرینی داشته باشند.

ذوالانواری تصریح کرد: خلاء مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور مشهود است، در حالی که فرزندان ما باید از دوران ابتدایی با کارآفرینی، ضرر و زیان آن و امور تجاری آشنا شوند و قطعا با توجه به اینکه زمینه کار در کشور وجود دارد با کسب مهارت می‌توانند در آینده اشتغالزایی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی افزود: امروز به واسطه فراهم بودن زمینه کار در کشور بدون سرمایه و تنها با مهارت و تلاش می‌توان اشتغالزایی و کارآفرینی داشت.

به گزارش ایسنا؛ در این همایش سه تن از کارآفرینان برتر کشور شاخصه‌های کاری، فراز و نشیب و روند کار خود را شرح دادند، همچنین از تعدادی کارآفرین برتر دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • برچسب‌ها:
    • دانشگاه علمی کاربردی
    • منطقه مرکزی
    کد N1838270

    وبگردی