آفتاب

بررسی اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها

 بررسی اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی اصلاح جدول‌های حوزه انتخابیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی اصلاح جدول‌های حوزه انتخابیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز این کمیسیون، بیان کرد: امروز بحث اصلاح جدول حوزه های انتخابیه که چندین بار بر روی این موضوع در مجلس کار شده بود، در کمیسیون بررسی شد. طبق اصل ۶۴ قانون اساسی ما می توانیم هر ۱۰ سال ۲۰ نماینده به نمایندگان مجلس اضافه کنیم. از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ ما حداکثر می توانیم ۴۰ نماینده به مجلس اضافه کنیم. در مجلس هشتم دولت لایحه ای را آورد تا ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود اما این لایحه در صحن رای نیاورد.

وی در ادامه گفت: در مجلس نهم نیز در این خصوص طرحی مطرح شد و بر روی آن کار شد و برای آن نیز یازده شاخص در نظر گرفته شد اما در صحن کسانی که امضا کرده بودند، امضای خود را پس گرفتند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، بیان کرد: در مجلس دهم سه طرح در این رابطه از سوی نمایندگان مطرح شد و در کمیته ویژه ای با حضور وزارت اطلاعات و وزارت کشور و مرکز پژوهش های مجلس با در نظر گرفتن شاخص‌های موجود از قبیل جمعیت، جغرافیا و عوامل امنیتی و سیاستی توسعه، بررسی شد. قرار بر این شد که ۲۹۰ نماینده به ۳۳۰ نماینده افزایش یابد. کلیات این طرح در کمیسیون به تصویب رسید.

وی در پایان گفت: ان شاءالله این طرح در جلسه یکشنبه باید استان به استان و با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان بررسی شود. نقطه نظران نمایندگان نیز باید در نظر گرفته شود. ما استان به استان پیش خواهیم رفت تا در کمیسیون طرح پخته شود و به عدالت نیز نزدیک تر شود تا در صحن بتواند به رای گذاشته شود و رای نمایندگان را جلب کند.

انتهای پیام

  • برچسب‌ها:
    • حوزه های انتخابیه
    • كميسيون شوراها و امور داخلي
    کد N1838084

    وبگردی