آفتاب
گزارش «الحیات» از سفر لودریان به ایران؛

فرانسه به دنبال گفت‌وگوهای صریح و جدی با تهران است

فرانسه به دنبال گفت‌وگوهای صریح و جدی با تهران است

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در گزارشی به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و حواشی آن پرداخته است.

به گزارش ایلنا، سایت روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به سفر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به ایران و اهداف این سفر و حواشی آن پرداخته است.

لودریان با اعلام انجام این سفر، تاکید کرد که «گفت‌وگوهای صریح و جدی» را درباره نقش منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی این کشور انجام خواهد داد و عنوان کرد که در صورت آنکه تهران نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود را برطرف نکند، با تحریم‌هایی مواجه خواهد شد. این در حالی است که تهران نگرانی پاریس در این زمینه را «اشتباه» خوانده است.

به نوشته الحیات، این سفر پس از آن انجام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها و کنگره این کشور تا ۱۲ می آینده مهلت داده است تا عیب‌های توافق هسته‌ای تهران و گروه ۱+۵ را برطرف کنند و در غیر این صورت آمریکا از توافق عقب‌نشینی کرده و بار دیگر تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این گزارش در ادامه به بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره این سفر پرداخته و می‌نویسد که بحران در سوریه و وضعیت انسانی در این کشور در کنار پرونده ‌های منطقه‌ای که ایران در آن نقش دارد، شامل یمن، لبنان و عراق از جمله دیگر مواردی است که در سفر لودریان به ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز نیز در این باره نوشت که تروئیکای اروپایی شامل (فرانسه، بریتانیا و آلمان) در نشست امنیتی مونیخ با همکاری ایتالیا و اتحادیه اروپا گفت‌وگوها با ایران بر سر پرونده‌های منطقه‌ای را آغاز کرده‌اند و قرار است بار دیگر در ماه جاری میلادی در ایتالیا با یکدیگر دیدار کنند و هدف از این دیدارها اطمینان دادن ترامپ در باره نگرانی‌ها مرتط با توافق هسته‌ای ایران است.

 

کد N1838021

وبگردی