آفتاب

هیات ۱۰ نفره کره جنوبی عازم کره شمالی شد

هیات ۱۰ نفره کره جنوبی عازم کره شمالی شد

یک هیات کره‌جنوبی با هدف کردن زمینه حضور کره‌شمالی و آمریکا پای میز مذاکره، عازم پیونگ‌یانگ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ریاست جمهوری کر‌جنوبی اعلام کرد که یک هیات از این کشور امروز –دوشنبه- با هدف کردن زمینه حضور کره‌شمالی و آمریکا پای میز مذاکره بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، عازم همسایه شمالی خود شده‌اند.

کره‌شمالی و آمریکا هردو تمایل خود را برای گفت‌وگو اعلام کرده‌اند اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نخست خواستار متوقف شدن برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی پیش از این گفت‌وگوها شده است.

کره‌شمالی که اعلام کرده است هیچ‌گاه در قبال دشمنی آمریکا از برنامه هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند، تاکید کرده بود که حاضر به انجام گفت‌وگوهای مشروط نیست.

کره‌شمالی همچنین نگرانی خود نسبت به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کرده است و آن را آماده‌سازی برای آغاز جنگ می‌داند.

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که این رزمایش نظامی طبق برنامه‌ریزی انجام شده ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. برگزاری این رزمایش به دلیل المپیک زمستانه کره‌جنوبی که ماه گذشته برگزار شده بود، به تعویق افتاد.

یک مقام کره‌جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت که هیات ۱۰ نفره کره‌جنوبی به رهبری «چانگ یو یانگ» مدیر امنیت ملی این کشور از پایگاه هوایی «سئونگنام» در نزدیکی سئول پایتخت این کشور عازم پیونگ یانگ شد.

 

کد N1838005

وبگردی