آفتاب

موافق بیمه رایگان نیستیم

موافق بیمه رایگان نیستیم

نائب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت مکلف است یک بیمه پایه برای همه در نظر بگیرد، هرچند ما با بیمه رایگان خیلی موافق نبودیم، چرا که خیلی تجربه خوبی نبوده و هیچ جای دنیا هم این تجربه را نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین قربانی، نائب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در حاشیه همایش مدیران بیمه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: برای ما مهم سر و سامان دادن به بدهی های گذشته و انباشته بیمه سلامت است که از سالیان گذشته بر دوش بیمه بوده است.

قربانی اظهار کرد: کاهش سرانه بیمه مشکلاتی را برای بیمه سلامت در ادامه به وجود خواهد آورد چون وارد اقیانوسی شدیم که منابعش را به طور کامل تامین نکردیم. بهترین راه این است که مدیریت منابع داشته باشیم و بهترین راه مدیریت منابع داشتن گایدلاین ها،سیستم الکترونیک سلامت و از بین بردن هم پوشانی ها است و با تعهداتی که  بیمه سلامت و وزارت بهداشت داده اند امیدواریم مشکلات به حداقل برسد.

وی گفت:مجلس رسالت خود را برای بحث سلامت کشور ادا کرده است،هم به لحاظ منابع و هم عملی کردن انتظاری که برای انتقال بیمه سلامت از مجموعه وزارت رفاه به وزارت بهداشت داشتند.

قربانی در مورد زیر سوال بردن آزمون وسع توسط لاریجانی گفت: صحبت ایشان درست است، چرا که ما تجربه خوبی در هدفمندی یارانه ها نداشتیم چون اگر قرار بود آزمون وسع نتیجه مثبتی بدهد، آنجا تجربه خوبی نبود. من فکر می کنم که علت این امر نداشتن دقت و ظرافت است چون اگر  تمام داشته ها و ظرفیت ها را استفاده کنیم می توانیم از همین ازمون وسع که می تواند بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان از منابع بیمه را صرفه جویی کند، برای جلو رفتن استفاده کنیم، اما یک اهتمام و همت جدی و یک مدیریت جهادی باید باشد تا بتوانیم آزمون وسع را عملی کنیم همانطوری که با دادن یک کارت سهمیه بنزین مدیریت کردیم.

وی افزود: اگر دولت متعهد شود و در چارچوب قانون منابع را تامین کند و وزارت بهداشت موظف باشد در چارچوب قانون حرکت کند،بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

کد N1838001

وبگردی