آفتاب

اهداف «ارزیابی عملکرد کارکنان اداری قوه قضاییه» تشریح شد

اهداف «ارزیابی عملکرد کارکنان اداری قوه قضاییه» تشریح شد

چهارمین نشست مدیران نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری‌های کل کشور به منظور بررسی کل برنامه‌های در حال اجرا و جمع‌بندی برنامه‌های نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری در سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وحید میرحسینی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه ضمن اشاره به محور بحث‌های نشست گفت: محوریت بحث‌ها اعم هستند از بحث ارزیابی سال ۹۶ کارکنان اداری که از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود. بحث بازرسی‌ها که در سال ۹۶ انجام شده است و در سال ۹۷ ادامه خواهد یافت و همین‌طور هماهنگی برای موثرسازی نظام نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری است که در آن ایجاد وحدت رویه درباره اقداماتی که در سطح دادگستری‌ها و استان‌ها در حال انجام و پیگیری است و به بررسی چالش‌ها و مشکلاتی که مدیران دارند و راه برون‌رفت از آن‌ها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه نگاه آموزشی در این نشست‌ها هم در ارتباط با مبحث بازرسی‌ها و هم در رابطه با نظام ارزیابی عملکرد دنبال می‌شود و از اساتید هم دعوت شده ‌است، اظهار داشت: امیدواریم مجموع برنامه‌ها و اقداماتی که در حال اجراست منجر به این شود که رفتار و عملکرد کارکنان در یک سطح مطلوبی قرار بگیرد و با انتقال تجربیات و آگاهی از عملکرد کارکنان شرایط بهتری را برای خدمت به مردم و ارائه خدمات قضایی در کشور داشته باشیم.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه افزود: قطعاً نوع عملکرد کارکنان در فرایندهای دادرسی اثر مهم و قابل توجهی خواهد داشت و امیدواریم رعایت تمام این موارد منجر به این شود که جایگاه کارکنان اداری ارتقا یابد و موجب رضایت‌مندی کارکنان و مراجعان به دستگاه قضایی شود.

میرحسینی اضافه کرد: در دوره چهارم این نشست‌ها، نگاهی به گذشته داریم و با توجه به این‌که تحولات و ارزیابی وارد حوزه نظارت الکترونیکی شده است، در این نشست تبادل تجربیات گذشته و فهم آینده با شناخت بهتری از محیط، کارکنان و خواسته‌های مردم مرور می‌شود و فرصتی است که نگاهی به موفقیت‌ها و کاستی‎های ارزشیابی داشته باشیم و در مجموع اجرای نظارت و ارزشیابی را در یک جایگاه قابل‌قبولی برای همکاران اداری قرار دهیم.

وی با اشاره به دو موضوع مهم تصریح کرد: ارزیابی الکترونیکی سال ۹۵ را تقریباً تمام کرده‌ایم و درحال جمع‌بندی و تولید گزارش نهایی هستیم. دوره سوم بازرسی از شعب قضایی کشور هم تمام شده است و در حال تولید گزارش نهایی است. از ارزیابی‌ها، بازرسی‌ها و رصد رضایت‌مندی مردم باید به ارزشیابی کارکنان برسیم تا مشخص شود کارکنان در چه سطوحی قرار دارند و آنچه باید به لحاظ ارتقاء رتبه، تصدی پست‌ها و حوزه توسعه فردی بدست می‌آید حاصل جمع آن سه فعالیت است که در نظام ارزشیابی تحلیل و اظهارنظر می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه با بیان این‌که «محور نشست‌ها مشارکتی و مشورتی است»، خاطرنشان کرد: محور بحث‌ها مشارکت مدیران، تبادل نظرات و تجربیات و بیان خلاقیت‌ها و ابتکارات جدید است تا بهترین گزینه برای کارکنان انتخاب و بکارگیری شود.

میرحسینی از حمایت‌های معاونت منابع انسانی و همکاری مدیران ستاد قوه قضاییه، روسای کل دادگستری استان‌ها، معاونان و سایر همکاران تیم پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

کد N1837958

وبگردی