آفتاب

اثرات طرح‌های مخرب فدک و سد گتوند را هشدار داده بودیم

اثرات طرح‌های مخرب فدک و سد گتوند را هشدار داده بودیم

شافعی گفت: مطابق آماری که وجود دارد 9 میلیون و 600 هزار هکتار زمین تجهیز شده برای زراعت آبی وجود دارد و صادرات ما از این محل 6 میلیارد و 400 میلیون دلار است. این در حالی است که ترکیه 5 میلیون و 200 هزار هکتار زمین و 16.6 میلیارد دلار صادرات، کره جنوبی 753 هزار هکتار زمین و 11.2 میلیارد دلار صادرات دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش روز ملی آب که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی از بحرانی بودن شرایط آب کشور و به خصوص عدم مدیریت مصرف آب سخن گفت.

وی افزود: برای حل بخش مهمی از مشکلات آب کشور بایستی بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و در حوزه‌هایی همچون منابع آبی و مدیریت آنها حضور جدی داشته باشد.

شافعی ادامه داد: تلاش‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی انجام شده و در نهایت به تشکیل کمیته ملی با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: همه باید در مساله آب مشارکت داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

این مقام مسئول گفت: مطابق آماری که وجود دارد 9 میلیون و 600 هزار هکتار زمین تجهیز شده برای زراعت آبی وجود دارد و صادرات ما از این محل 6 میلیارد و 400 میلیون دلار است. این در حالی است که ترکیه 5 میلیون و 200 هزار هکتار زمین و 16.6 میلیارد دلار صادرات،  کره جنوبی 753 هزار هکتار زمین و 11.2 میلیارد دلار صادرات دارد.

شافعی با اشاره به همایش روز ملی آب گفت: امروز فرصتی برای پرداختن به یکی از مهم‌ترین چالش‌های اساسی کشور است و فرصت خوبی برای همصدایی و همنوایی و نواختن زنگ بحران آب برای کلیه افراد است.

رئیس اتاق بازرگاین ایران تصریح کرد: اتاق با حفظ منابع طبیعی و پایداری سرزمین از شش سال قبل به این موضوع ورود کرده است و گزارش‌هایی که در مرکز مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران تهیه شده توانسته اثرگذاری بسیاری داشته باشد که می‌توان به اثرات مخرب اجرای طرح‌هایی مانند فدک، پیش‌بینی تهدید اراضی خوزستان با احداث سد گتوند، بحران اجتماعی زاینده‌رود و اثرات مخرب دریاچه ارومیه اشاره کرد.

 

کد N1837339

وبگردی