آفتاب
استقلال جواب کری پرسپولیسی‌ها را با پیروزی در دربی داد

فتح‌الله زاده:موهای شانه کرده رحمتی تا آخر بازی دست نخورد/ برانکو اشتباهات فراوانی در دربی داشت

فتح‌الله زاده:موهای شانه کرده رحمتی تا آخر بازی دست نخورد/ برانکو اشتباهات فراوانی در دربی داشت

مدیرعامل سابق استقلال بعد از پیروزی این تیم در دربی کری خوانی علیه رقیب سنتی را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا ، علی فتح‌الله زاده مدیرعامل سابق استقلال بعد از مدت‌ها سکوت نظرات جالبی را در خصوص دربی 86 و شرایط این روزهای استقلال بر زبان آورد.

*دربی 86 را چطور دیدید؟

دربی به نظرم از همه جهات خوب بود و هواداران هر دو تیم فوتبال خوبی را شاهد بودند. استقلال آمده بود پیروز شود و این شهامت یک مربی را نشان می‌دهد. شفر خیلی نترس پا به این مسابقه گذاشته بود و همین باعث شد که این روحیه به بازیکنان هم منتقل شود اما آنطرف برانکو اشتباه بزرگی را مرتکب شد. او فکر می‌کرد که تیمش قوی است و می‌تواند با یک مساوی هم قهرمانی را کسب کند اما شفر تیمش را بسیار تهاجمی چید و توانست امتیاز را کسب کند. شما به این موضوع نگاه کنید وقتی موهای دروازه‌بان ما که شانه کرده بود تا آخر بازی دست‌نخورده باقی مانده بود و این نشان می‌دهد که استقلال حاکم زمین و میدان بود.

*پرسپولیسی‌ها قبل از بازی خیلی کری برای استقلالی‌ها خوانده بودند.

استقلالی‌ها کری را با بازی خوب و جذاب دادند و این برد به هواداران خیلی چسبید.

*خیلی‌ها معتقدند اگر شفر از ابتدای مسابقات حضور داشت این تیم قهرمان لیگ می‌شد.

نمی‌شود به طور قطع و یقین چنین حرفی را زد. وقتی در دو بازی اول ایشان آمده بود من مصاحبه کردم و گفتم ایشان تغییرات تاکتیکی خوبی را در تیم ایجاد کرده است. به نظرم شفر درست فهمید نقطه ضعف استقلال در کجاست. او می‌دانست که بازیکنان استقلال روحیه جنگندگی خود را از دست داده‌اند و به خاطر همین روحیه مسوولیت‌پذیری بازیکنان را افزایش دادند. استقلال می‌تواند العین را هم شکست دهد و اگر به حاشیه نرود یکی از تیم‌های قدر آسیا در فصل جاری دیگر قهرمانان آسیا باشد.

*به نظر شما قرارداد شفر باید تمدید شود؟

حتما باید این کار صورت بگیرد و قرارداد شفر تمدید شود. او رابطه خیلی خوبی با بازیکنان ایجاد کرده و می‌توان استقلال را در حد یک مدعی درست کند.

*این فانتینیو رئیس فیفا به ایران آمد و تهدید کرد اگر پخش تلویزیونی درست نشود مرتبه بعدی برای تبریک به ایران نخواهد آمد.

من حدود 25 سال پیش مساله حق پخش را مطرح کردم چرا باید کاری کنیم که مسائل از بیرون به ما گوشزد کنند. حق پخش جزو حقوق باشگاه‌هاست و من اعتقاد دارم 80 درصد درآمد باشگاه‌ها همین حق پخش است که اگر پرداخت شود باشگاه‌ها زیر بدهی نمی‌روند. این حق فوتبال است و فکر می‌کنم اگر صداو سیما مشکلی دارد باید آن را از طریق مجلس حل کند. امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

کد N1837152

وبگردی